Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De Zon op 27-10-2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De Zon op 27-10-2012

Vanmiddag ging ik met een lekkere bak koffie achter mijn zonnekijkertje zitten en zodra ik mijn oog voor het oculair plaatste viel mij meteen een muur van protuberansen op. De seeing was echt slecht maar ik kon het niet laten om toch een paar plaatjes te schieten :lol:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Capture-27-10-2012-14_19_17_g3_b3_ap541.jpg views: 1 grootte: 243,0 KB id: 1099338

Ook AR 1598 was erg fraai om te zien. Helaas werd de seeing na het maken van deze opname nog slechter dus meer zat er vandaag niet in.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Capture-27-10-2012-14_15_36_g3_b3_ap1001.jpg views: 1 grootte: 236,6 KB id: 1099339

De opnames zijn gemaakt met de 60 mm Lunt i.c.m. een Televue 2x barlow en een DMK 21 camera.

Bedankt voor het kijken.
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

mooi hoor die van mij verbleken hierbij

Commentaar

vraagje....de lunt heeft een brandpuntsafstand van 500mm je hebt een barlow 2x gebruikt...dus 1000mm brandpuntsafstand
      Ik heb hetzelfde gebruikt een 500mm lens met een 2x telecoverter dat is ook 1000mm toch??
      Ik heb nog wel te maken met een cropfactor geloof ik(bij canon x 1.6)

hoe komt dat jij meer details hebt en een betere vergroting?

mvg Chris

Commentaar

Prachtige opnames hoor, ik heb er vandaag ook nog wat van proberen te maken maar de seeing wilde niet echt meewerken.
        Deze protuberansen sprongen er wel uit vandaag.
        Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
        (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Waarschijnlijk zie je op jouw foto het volledige beeldveld van je camera. Als je de foto op volledige resolutie zou bekijken is de afbeeldingsschaal waarschijnlijk min of meer gelijk.
          200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Vanmiddag rond de klok van drie ook bezig geweest met mijn PST mod. Deze zag ik ook eruit springen... mooi he?!
            www.iseefar.nl

Commentaar

Ondanks de seeing zijn dit toch heel fraaie opnames

Commentaar

Werken...
              X