Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

2 kometen in 1 foto :)

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

2 kometen in 1 foto :)

Beste,

Afgelopen nacht: 23 Oktober 2012 heb ik C/2012 J1 Catalina en 168P/hergenrother beide kunnen vastleggen op 1 foto.
    De telescoop was een 20cm f4.5 newton met een ST-10XME, dit geeft een beeld veld van Pixel Size: 1.58" x 1.58", Field of View: 57.5' x 38.8'

Is wel leuk om eens mee gemaakt te hebben.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 2012-10-23-C-2012-J1---168P KA.jpg views: 1 grootte: 223,1 KB id: 1099323
    www.astronomie.be/pieterjan.dekelver 0.20m f5.14 Newtonian Telescope. Paracorr Corrected. 10 Micron GM2000 HPS GEM. CCD: SBIG ST-10XME, ST-402ME, STi Mono

Gaaf toch!

Robert
    Op de verrekijker staat dat hij 8 keer vergroot, maar toen ik hem voor de 9e keer gebruikte deed'ie het ook...

Commentaar

Maf seg, leuke opname!
      -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Dat zijn twee klappen in een vlieg ! :smile:

Commentaar

Bedank voor de reacties, ik ben er ook erg tevreden mee. Het grappig was dat ik totaal niet wist dat dit zou gebeuren. Ik was net een opname aan het doen van 168P/Hergenrother, en toen zag ik op mijn planetarium software dat C/2012 J1 heel dicht bij 168P zat. En ik had zo een referentie kader gemaakt van het beeldveld van mijn ST-10XME door mijn telescoop. Telescoop beetje verschoven en kwamen ze beide mooi beeld. Een uur later of een uur vroeger was dit niet waar geweest....
          www.astronomie.be/pieterjan.dekelver 0.20m f5.14 Newtonian Telescope. Paracorr Corrected. 10 Micron GM2000 HPS GEM. CCD: SBIG ST-10XME, ST-402ME, STi Mono

Commentaar

Kijk, dat zijn nog eens bijzonderheden! Mooi hoor! Bij foto's van kometen krijg ik altijd hetzelfde gevoel als wanneer ik vroeger als kind in mijn sterrenboek van Chriet Titulaer aan het bladeren was.......Prachtig !
            May the Force be with you....

Commentaar

Werken...
            X