Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

AR1598 en een vlammetje. (24-10-2012)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

AR1598 en een vlammetje. (24-10-2012)

Voor solarwerk blijf ik voorlopig toch bij m'n 90 mm achromaat, de overstap naar de 102 mm gaat meer kosten dan de winst aan opening kan goedmaken. Dus het A-ERF weer terug in de buis geschoven en het H-alpha treintje weer afgesteld voor de 90 mm en gelijk wat testopnames gemaakt. Hier zien we een negatiefbewerking van regio AR1598 en daaronder een warme protuberans aan de NO-zijde.

AR1598 pruttelde nog wat met kleine flares maar kwam niet echt meer tot noemenswaardige uitbarstingen tijdens de opnames.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: AR1598.jpg views: 1 grootte: 208,0 KB id: 1099321

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: SW90-0012 copy.jpg views: 1 grootte: 183,8 KB id: 1099322

SkyWatcher 90/910 @ 1800 mm, intern A-ERF, 35 nm Ha, PST etalon, Meade 2x, BF15, DMK21/618.
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Mooi zeg... toch nog iemand die de zon heeft gezien (en vastgelegd) vandaag! Gisteren barstte AR1598 nog uit met een X1-flare.

Commentaar

Fraaie foto's en een mooie kleurkeuze bij die onderste opname
      200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Blijft niet te versmaden deze beelden... Geweldig! Mooie zachte kleur... Blijft ook een top concept dit.
        www.iseefar.nl

Commentaar

Thnx, dat was een X1.8 zie ik nu, je zal maar net aan het imagen zijn met zo'n enorm krachtige uitbarsting...
          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Schitterende opnames! Hier geniet ik echt van!
            10" SW Flextube dobson

Commentaar

Gaat ons een keer lukken, niet omdat zo is maar omdat ik dat wil... Daar doen we dit toch voor uh.... Gevaar is met deze kijkers dat je ook er net naast kan kijken. Das altijd mijn geluk hahaha.... Breekt altijd net ernaast de ple**is uit.
              www.iseefar.nl

Commentaar

Werken...
              X