Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De maan, 23 Oktober

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De maan, 23 Oktober

Hier nog een paar fotootjes van de maan gisteren gemaakt op deze manier. Nu met een verbeterde versie van mijn zelf geknutselde smartphone houdertje. Deze kan steviger vastgeklemd worden tussen het oculair en de focusser. Ik zie dat orion ze ook verkoopt. Kopen is niet nodig, met wat plastic en ducktape heb je er zo een zelf gefabriceerd mocht je dit een interessant vinden. Voor de 2e foto heb ik een 10mm oculair op een 2x barlow gebruikt, waarmee ik op een vergroting van 240x zit.
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door wilcok; 25-10-12, 09:38.
    skystaring.wordpress.com

Ziet er goed uit, leuke foto`s met de smartphone......

Commentaar

niet slecht inderdaad
      C9,25 | Hyperstar 3 | AT80ED | Canon 550D

Commentaar

Zelf heb ik vandaag ook met mijn smartphone, htc wildfire s, meerdere foto via mijn kijker genomen.
        De fotos zijn niet geweldig, maar er mogelijkheden.
        '' waarom s'nachts slapen als dat ook (deels) overdag kan?''

Commentaar

Mooi gedaan, de kwaliteit valt me alleszins mee!
          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Bedankt. Ik ben zelf verrast over het resultaat, geen state-of-the-art natuurlijk maar dat is niet het doel. Ik zie het als een eenvoudige methode om toch nog wat leuke foto's te kunnen maken met een Dobson, naast het visueel "genieten" van deepsky, kometen en planeten.
            Ik heb verschillende opties uitgeprobeerd en een smartphone beviel tot nu toe het beste. Een gewone digitale camera heeft een grotere lens, met als resultaat een vrij nauw beeldveld als je die afocaal probeert te bevestigen. Ik heb ook een philips toucam webcam direct op de focusser bevestigd. Toen ik die probeerde op de maan snapte ik ook meteen waarom je daarvoor toch echt een volgsysteem nodig hebt. De vergroting die dit levert met mijn kijker was al aanzienlijk zonder barlow. Lager kun je niet komen (misschien een focal reducer maar dat leek me geen zinvolle investering). Ook vang je met een webcam een vrij nauw beeldveld, en de resolutie van 640x480 is voldoende om individuele objecten te filmen maar niet voor een wat breder veld.
            skystaring.wordpress.com

Commentaar

Goede fotos met jou techniek..

Commentaar

Werken...
              X