Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Plato aan de terminator 23-10-2012

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Plato aan de terminator 23-10-2012

Vanavond 20:29 toch maar weer de C8 achter het glas gezet Regio plato in het vizier genomen deze lag er mysterieus bij. De seeing kon ik natuurlijk niet beoordelen
    in een warme kamer 21 Gr en vanachter het glas, maar de transparantie was slecht sta er zelf wel van te kijken welk een opnames er nog te maken zijn onder zulks
    omstandigheden.

C8 F10 DMK/618 filter Long pass 742 AS2 +PS
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Zenit; 23-10-12, 21:22.
    Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

De vlakten zijn mooi zacht, wel mooi om die lange schaduwen van de kraterranden op de bodem te zien.

Het lijkt net als of er onder Plato een vage contour van een bijna evengrote krater te zien is.
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Origineel geplaatst door Neo Bekijk bericht
      Het lijkt net als of er onder Plato een vage contour van een bijna evengrote krater te zien is.
      Dat klopt daar zit een gelijke cirkel onder plato met ongeveer dezelfde doorsnede maar dan minder diep.Het is heel jammer dat ik geen zicht op het zuiden
      hebt, dat is de regio waar het allemaal gebeurt andere windstreken zijn wat minder interessant op het noorden bv heb ik vrij zicht maar doe er niets mee.

Toch sta ik er telkens weer van te kijken dat men vanuit een warme huiskamer 22 Gr schuin door glas zulks opname mogelijk zijn.
      Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Van achter het glas?
        Ziet er anders netjes uit.

gr.

Commentaar

Dan lappen jullie zeker elke dag? Ziet er heel goed uit!

Commentaar

hahahhaha...Pieter da's een goeie dank je ,was ik nog niet op gekomen gelijk even doen :lol:

Hier de opstelling nog zoals ik de plaatjes ''vanachter het raam voor de verwarming'' op het zuiden gemaakt hebt.

Het ISO jasje werkt misschien ook wel onder deze omstandigheden wie zal het zeggen....

Wij zitten allen met smart te wachten op clear skies ik heb nu alles naar mijn zin met deze setting die voor
            80% uit selfmade bestaat daar zitten heel wat uurtjes in, maar het heeft zich sowieso geloond.
            Voeg bestanden toe
            Last bewerkt door patrickduis; 28-10-12, 12:15. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Gaaf zeg! AstronomyInside kan dus echt wel!
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooi resultaat voor achter glas. Leuk experiment. Als je het mij persoonlijk vraagt mag je weer buiten gaan staan.
                Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Dank allen voor het kijken.

@ Patrick, ja idd Astronomy Inside is zeker wel mogelijk als je even geen andere mogelijkheid hebt.

@ John, dat klopt ik zie mij met deze setting ook liever buiten staan, maar dat zal komende winter zeker weer gaan gebeuren.

Commentaar

Vette Sht man die ingepakte C8... meteen een goed voorbeeld mijn vrouw te laten zien wat ik bedoel. Nu snapt ze het wel heheheh... Ik kwam vandaag in mijn EHBO koffer een warmhoud deken zilverfolie ene kant, goudfolie andere kant. Welk materiaal heb jij gebruikt?
                    www.iseefar.nl

Commentaar

Origineel geplaatst door Ivar Bekijk bericht
                      . Welk materiaal heb jij gebruikt?
                      Bij de bouwmarkt ''Fixet'' gekocht is 5,8 mm dik met een mat zwart taaie schuimlaag laat zich makkelijk buigen tot een koker en is sterk.
                      Ik heb nog een tussenlaag nobben-plasiek om de C8Tube gedaan stilstaande lucht is immers een goede isolator.ik ben onlangs 2/5 uur aan het imagen
                      geweest vochtigheidsgraad aan de grond was ca 93% totaal geen last van een beslagen een corrector gehad. zie tevens > showthread.

http://www.astroforum.nl/showthread....m-v-Gold-folie
                      Voeg bestanden toe
                      Last bewerkt door Zenit; 27-10-12, 11:24.

Commentaar

Thanks! Dat wordt shoppen van de week... :lol:
                        www.iseefar.nl

Commentaar

Werken...
                        X