Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 23 okt 2012

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 23 okt 2012

Vanmorgen voordat ik naar mijn werk moest nog enkele avi's van Jupiter geschoten.
    De seeing was best wel goed alleen wel veel last van nevel flarden van de mist waardoor het beeld in helderheid wisselde.
    Hierbij alvast een eerste R filter opname, kleur en animatie volgt.
    Opgenomen met Meade lx200r 12inch, TV 2.5x, Flea3, Baader RGB filters.
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door gerrit hiemstra; 23-10-12, 08:54.

Dat ziet er alvast veelbelovend uit! Ik ben benieuwd naar de rest van de opnames.
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Bij deze nog de kleur en korte animatie. Links zien we Io binnenkomen.
      Ik wilde nog wel wachten voor de schaduw overgang maar het beeld werd steeds donkerde en besloot de boel maar op te pakken.
      Bedankt voor het kijken.
      Voeg bestanden toe

Commentaar

Mooi! Er is ook nog net een stukje van de GRS te zien :smile:

Commentaar

Wat een ontzettende knijter van een opname haal je zo binnen, daar moet ik AS!2 stevig voor aan het drizzelen zetten.
          De animatie is mooi, je ziet de scherpte ook wat afnemen door de toenemende mist.
          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Nice! Mooie subtiele kleurverschillen ook in de equatoriale zone.
            200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Heel mooie zachte kleurenopname met een bijzonder indrukwekkende hoeveelheid details. Als planeetfotograaf kan en mag je daar bijzonder tevreden over zijn!
              Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.
              Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op EQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Werken...
              X