Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Enkele solar H-alpha beelden van 19-10-2012

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Enkele solar H-alpha beelden van 19-10-2012

Dit zijn wat plaatjes die vanmorgen zijn opgenomen tijdens het testen van een upgrade van mijn solarmod. Het doel was vooral om enkele maten te kunnen nemen voor een kleine helical focuser en om de beste plek voor het blockfilter te bepalen. Verder was het de vuurdoop voor een nieuwe adapter die Herman ten Haaf voor me gemaakt heeft om de H-alpha trein met de SW102 kijkerbuis te verbinden. Ondanks de sluierbewolking, de seeing en het gemis van een focuser zijn de opnames nog niet eens zo gek.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: SW102.jpg views: 1 grootte: 178,7 KB id: 1099267

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: SW102-AR1589.jpg views: 1 grootte: 166,2 KB id: 1099268

En als laatste een opname van een grote protuberans ten zuiden van de zon.
    De afbeelding is 180 graden gedraaid.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: SW102 flare.jpg views: 1 grootte: 104,8 KB id: 1099269

SkyWatcher Evostar 102/1000, Intern A-ERF, 35 nm Ha, PST etalon, Meade 2x teleXtender, BF15, DMK21 / 618.
    Bedankt voor het kijken!
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Mooie opnames! Ik heb die bij Herman zien liggen, die was voor jou dus!
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Schitterende plaatjes! Die wal van protuberansen is echt de max! De kijker doet zijn werk goed (en de fotograaf ook natuurlijk )
      10" SW Flextube dobson

Commentaar

Dat zijn weer mooie foto's!
        200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Ik kan niet wachten tot dat ie helemaal klaar is... de eerste beelden vragen naar meer en smaken al erg goed. Karl Kloss zijn collega's waren het over mijn kijker eens... goed voor de trash... *zucht* dus nog eens goed naar kijken zelf. Blij in ieder geval dat de jouwe al veelbelovend is. Aan deze skywachter zal het in ieder geval niet liggen. Daar krijg je nu het onderste uit de kan.
          www.iseefar.nl

Commentaar

Ik ga in ieder geval eerst eens kijken hoe ernstig het aan toe is. Karl heeft in ieder geval een correctie uitgevoerd maar kon alleen niets bedenken hoe de correctie stabiel te krijgen. Voor het zelfde geld schiet de gemaakte correctie er zo weer uit. Gek genoeg heb ik meerdere mensen gisteren op de astrofotografiedag gehoord over het disfunctioneren van Bresser optiek. Daarnaast zaten Dennis en ik onszelf ook te verwonderen toen we de focusser eruit haalde van de Bresser om de Steeltrack erin te stoppen. De focusser zat vast met lijm en kartonnetjes. Niet echt wat ik verwacht had voor die prijs. Maar goed... eerst eens zelf bestuderen... nu maar wachten op een mooi zonnetje.
            www.iseefar.nl

Commentaar

Origineel geplaatst door Ivar Bekijk bericht
              . De focusser zat vast met lijm en kartonnetjes. Niet echt wat ik verwacht had voor die prijs. Maar goed.zonnetje
              Dat klopt ik heb een Bresser 102mm achromaat 90e jaren toen ik daar eens de focuser demonteerde het zelfde verhaal ook, focuser geplakt en een stukje plakband als opvulling ..pffffffffff
              Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Werken...
              X