Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lidl meets Saturnus.....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Lidl meets Saturnus.....

Je hebt altijd van die mensen die zo nodig met hun lelijke eend mee willen rijden in de Formule 1....

Gisterenavond, was ik een beetje aan het testen tussen de wolken en de buien door.
    Toch voor de grap maar eens de beroemde c.q. beruchte Lidl-scope misbruikt.
    Ik was wel eens benieuwd wat deze combinatie met een ToUcam op zou leveren.
    Verder had ik niet echt een plan, maar in dat geval bereik je je doel natuurlijk altijd.

De omstandigheden waren eigenlijk behoorlijk ongunstig.
    Gewoon vanaf een balkonnetje met 7 meter verderop dat irritante buiten lichtje van de buren, wat steeds recht in mijn porum scheen.
    Ik ging eigenlijk voor de maan, maar moest Saturnus ook onderhand niet eens ergens te zien zijn?
    Even naar dat laaghangende sterretje en ja hoor bingo!
    Nog nét heb ik 1 minuutje mee kunnen pakken door een 2x barlow en de ToUcam.

Okee het is niet wereldschokkend, je ziet geen Cassinni en of Tortellini scheiding...
    Maar het is wel overduidelijk dat dit Saturnus is. (van alle planeten in de Donald Duck altijd het mooiste )

Het is mijn 1e opname ooit, van Saturnus, de eerstvolgende keer pak ik een echte telescoop.

Hieronder voor de volledigheid ook nog 1 van de vele shotjes van de Maan door de Lidl.
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Niet zo bescheiden over de Lidlscoop he? Voor een kijker die net zo duur is als twee keer tanken levert ie prachtige plaatjes op, toch?

Probeer Saturnus nog eens te pakken als ie hoog aan de hemel staat! Hij is volgens mij ook een tikje onscherp, maar daar kan de LIdl-kijker zelf ook niet zoveel aan doen!

Deze foto's zijn in ieder geval erg leuk!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Klopt dat Saturnus ietwat onscherp is..

Scherpstellen was een ramp, met een hartmann masker wilde het niet en in de verte kwamen er alweer wolken aan.

Hij is ook wat groter gemaakt dan dat ik door het oculair zag.

Onderstaand is meer zoals het formaat er door de kijker uitzag.
      Nog knap wat Registax ervan gemaakt heeft, want het origineel is in vergelijking helemaal onduidelijk.
      Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
      ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
      Auteur:Ik

Commentaar

Meneer heeft een C8 staan en wat doet ie... gebruikt een Lidlscoop!!
        Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
        Toch een knap resultaat met zo´n dingetje.
        Full WMN-member.
        GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Origineel geplaatst door Paul Gerlach
          Toch een knap resultaat met zo´n dingetje.
          Leve de Lidlscoop! Kijk eens wat je met zo'n dingetje nog van Jupiter kan maken:
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
          X