Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

foto jupiter

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

foto jupiter

en natuurlijk foto`s van jupiter gemaakt.
    Voeg bestanden toe

jupiter

De banden staan er heel duidelijk op, hoe heb je de foto gemaakt? Filter gebruikt?

Commentaar

Geen filter, wel de foto camera op iso:50.....

Commentaar

Zo, da's niet mis zo uit het handje met de compact camera
        Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
        (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Nu weten we nog niet hoe je de foto gemaakt hebt

Dit is best goed gelukt!

Commentaar

Als dit een single shot is vraagt het absoluut om stacks...
            www.iseefar.nl

Commentaar

Yep, het is een enkele foto gemaakt met een 10" dobson, ik ben nog bezig om de telescoop goto te maken met stappenmotoren om te filmen en dan kan ik ook stacken, ik heb wel films gemaakt van jupiter met een 5x powermate en 15mm oculair, maar je ziet duidelijk jupiter van boven naar beneden gaan met de manen, misschien weet iemand een programma die van een zogenaamde bewegende film kan stacken...????

Commentaar

Als er teveel beweging in zit voor stackingsoftware dan zou je de avi eerst door castrator kunnen halen.
                Dan wordt in elk beeldje de planeet netjes gecentreerd, maar je zal misschien wat maantjes kwijtraken door het bijsnijden van de avi.
                Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Bedankt voor de tip......... ga het uitproberen...........

Commentaar

@NEO, dank uw wel voor de link van het program. werkt super, kan ik eidelijk filmpjes bewerken......

Commentaar

Origineel geplaatst door Neo Bekijk bericht
                      dan zou je de avi eerst door castrator kunnen halen
                      Het wordt tijd voor een nieuw topic:
                      waarom hebben stackingprogramma's zulke deprimerende namen?
                      Castrator, Autostakkert ...
                      Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Ja, waarom geen namen contest ?

Misschien is SuperStapelaar ofzo wel leuk ? Of CentreerWonder ?
                        Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Tja, Castrator heeft een vriend van me verzonnen. Ik gaf een rudimentaire beschrijving van het programma (verwijderen van ruimte rondom de planeten), en Castrator werd binnen een seconde genoemd. Dat kon ik uiteraard niet negeren.

AutoStakkert vond ik gewoon leuk. In het Engels is deze naam nog een beetje normaal, stacken is feitelijk wat er gebeurd. Om er weer een kleine draai aan te geven heb ik er maar stakker van gemaakt, en omdat stakkert nog net wat beter klinkt werd het dat. Omdat het meest automatisch werkt.. voila, AutoStakkert! was een feit.

Een namencontest vind ik prima, maar tenzij er ergens een dark-twist aan zit ga ik er waarschijnlijk niet in mee Het probleem is inmiddels ook een beetje dat de namen wat bekendheid hebben, en ik niet voor niks de domeinnaam www.autostakkert.com heb geregeld. Dit zal dus niet gaan veranderen. Toen ik begon met het schrijven van de software was het ook nooit de bedoeling dat het door anderen gebruikt zou worden, ik schreef die software voor mezelf.

Om wat terug te gaan on-topic: AutoStakkert!2 zou zelf ook goed met de niet gecentreerde beelden overweg moeten kunnen, wellicht zelfs beter dan Castrator, omdat AS!2 ook kan detecteren of een gedeelte van het beeld mist en dat negeert bij het processen (mits je voldoende cropped rondom de planeet, en de detect vertical en horizontal artifacts onder advanced aan hebt staan)
                          Last bewerkt door MvZ; 16-10-12, 12:52.
                          Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Overigens vind ik de namen Autostakkert en Castrator erg leuk !

Bedankt voor de tip van centreren in AS2!
                            Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Ik vind het ook prachtige namen: die vergeet niemand!
                              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
                              X