Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De maan vanochtend.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De maan vanochtend.

Om 05.00uur opgestaan om naar de maan, jupiter en orion nevel te kijken, wat gaat de tijd toch snel......
    Voeg bestanden toe

Hij stond er vanmorgen inderdaad prachtig bij... Zonsopkomst was vanmorgen trouwens ook schitterend.
    www.iseefar.nl

Commentaar

Vanmorgen? De hele week al, prachtig samenspel tussen de maan en venus, die steeda dichter naar elkaar toe kruipen. Mooie opname
      All is flux, nothing is stationary

Commentaar

Het stond er prachtig bij vanmorgen en het was ook kraakhelder.
        Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
        (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Nog een foto van de maan.

Ook een foto van de punt gemaakt, ik heb de foto gespiegeld, maar dan zijn er minder details te zien, zal wel optisch bedrog zijn..... Heb de foto weer teruggedraaid.....
          Voeg bestanden toe

Commentaar

Weer een foto van de maan.

Nog maar een foto posten....
            Voeg bestanden toe

Commentaar

de maan

En nou maar hopen dat het zo helder blijft en kouder voor de pixels........
              En nog bedankt voor het kijken..........

Commentaar

Jaah, dat vond ik het mooiste gebiedje op de maansikkel vanmorgen !
                PS heb je de overgang van Europa met z'n schaduw over Jupiter ook gezien?
                Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Verrassend mooi! Het loont zeker de moeite om vroeg uit de veren te gaan, de maan, Jupiter, venus, Orion, :smile:

Commentaar

Mooie Foto's!!

Commentaar

jupiter

jaja, ik heb zelf jupiter kunnen filmen, was goed te zien europa zeer dicht bij jupiter, het blijft fascineren wat je allemaal thuis door een telescoop kan zien, mensen denken dat je ervoor naar een sterrenwacht moet gaan, zelf wou ik dat ik het eerder had ontdekt, door een telescoop kijken naar de sterren en hemel objecten, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen......

Commentaar

Ja het is ook een pracht hobby, we wonen alleen niet in het mooiste gebied!

Commentaar

Dat is zo en zeker in maassluis waar ik woon licht van de kassen, maar als het goed is moeten ze in 2016 volledig donker zijn en daar gaan veel tuinbedrijven volgend jaar mee beginnen, goed nieuws voor hier in de omgeving.
                          En ondanks het strooi-licht is er zat te zien door een telescoop, morgenavond komt een collega met zijn vrouw kijken door de telescoop, door de vele foto`s die ik maak en laat zien zijn ze erg geintresseerd net zoals vele andere mensen, ook hier in de omgeving willen ze graag een keer komen kijken en dus maar wachten op heldere avonden en nachten en de vries-kou, trilt de lucht minder.......

Commentaar

Sterren bij het bericht......

O ja, ik zie bij het topic astrofoto`s zonnestelsel dat bij dit bericht sterren staan, wat betekent dit, bij andere staan ze niet.....

alvast bedankt.

Commentaar

Werken...
                            X