Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste (en enige) astro foto

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Wolkewietje
    antwoordde :
    Mooie maan...!

In 1e instantie dacht ik dat de "sterretjes" hot pixels waren.

Laat een reactie achter ::

• meegja
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Paul
    M'n eerste ingeving "zo, zonder statief en stabalizer? knap!" maar dat blijkt dus niet zo te zijn . Deze foto heeft een stukje romantiek voor de niet-astrohobby'ers maar geeft de realiteit natuurlijk niet weer. Toch is het een leuke foto. Welke iso heb je gebruikt?
    Indeed, behalve de maan is het geen realiteit
    En voor zover ik me kan herinneren heb ik ISO 64 gedaan. Gebruik ik zowiezo het meest al.

Mmm, zie ook net dat ik foto eigenlijk in verkeerde deel heb geplaatst. Evt volgende zal ik netjes in "Eigen beeldmateriaal" zetten

Gast antwoordde
    M'n eerste ingeving "zo, zonder statief en stabalizer? knap!" maar dat blijkt dus niet zo te zijn . Deze foto heeft een stukje romantiek voor de niet-astrohobby'ers maar geeft de realiteit natuurlijk niet weer. Toch is het een leuke foto. Welke iso heb je gebruikt?

• meegja
    started a topic Eerste (en enige) astro foto

Eerste (en enige) astro foto

Hier de tot nu toe enige astro foto van mij: den maan. Gemaakt met mijn FujiFilm S5500 digitale camera met 10x optische zoom en geen statief (had ik niet). Had de camera op schuinstaande CD hoesjes etc gezet voor de goede hoek en toen met zelfontspanner. Het is geen reflex camera, heeft alleen die bodyform.
    Foto is wel nabewerkt, heb sterren later toegevoegd in PS. En ja, heb er aan gedacht dat er geen sterren kunnen zijn in schaduwdeel
    In vergelijk met andere foto's hier uiteraard een schamel foto'tje ... but I like it
Werken...
X