Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus + maantjes 3 & 4 december 07 02:30

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus + maantjes 3 & 4 december 07 02:30

Hierbij een paar fotos van saturnus genomen met mn 130/900 newton met toucam pro 3.

Het was vannacht en gisternacht zo goed als volle maan, en ook niet helemaal helder verder (klein beetje heiig), maar toch redelijke foto's vind ik zelf. Vannacht waaide het ook aardig, dus van saturnus zelf heb ik niet echt wat kunnen maken. De laatste twee fotos zijn dan ook van gisternacht om 02:30 uur toen er nauwelijks wind stond.

Kan iemand de maantjes van saturnus op de bovenste foto benoemen trouwens?? Zelf ben ik er wel redelijk uit, alleen die vage stip linksonderin vertrouw ik niet. Het is iig geen effect veroorzaakt door mn webcam...
    Evil will always triumph because good is dumb

Hoi,

Zeer mooie foto's! Ik heb de namen erbij gezet:
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Mooie foto's!

Het is trouwens Iapetus ipv Lapetus

Commentaar

Weet je zeker dat het Iapetus is?

Als ik in stellarium kijk, dan lijken Titan Dione en Iapetus op 1 lijn te zitten.
        Dat kan ik in mijn foto absoluut niet terugvinden... of klopt stellarium niet?
        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Gezien de helderheid van de maantjes op jou foto moeten de namen wel overeenkomen, maar ik kan het fout hebben.
          Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Iapetus is het volgens mij niet. de ster TYC 834-1-1 staat er nog tussen mag 10,9

Het is wel is vaker gedaan. toen was de opdracht hyperion zien of cammen. kunnen we deze winter wel weer doen.

http://www.astroforum.nl/viewtopic.p...light=saturnus

Commentaar

Werken...
            X