Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan 28-11

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan 28-11

Weer een nieuwe vers van de pers. Moet nog een beetje leren om te gaan met de focus, dus hij is nog niet helemaal scherp.

Kraters links zijn van boven naar beneden:Janssen, Fabricius, en Metius.
    Photoshop wordt nu op mijn laptop geinstalleerd, dus zal de volgende foto's gaan bewerken om betere resultaten te behalen.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Ik weet niet of het alleen een questie is van bewerken, ik heb het idee dat je focus er een stukje naast zit.
    Als de focus goed is ben ik er van overtuigd dat je hele mooie foto's zal gaan maken
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Zoals Ossi al aangeeft zit je focus er een aardig stukje naast.
      Dat ga je met bewerken ook niet goed krijgen.

Gewoon wat meer tijd nemen om te focussen, dan komt de rest vanzelf.

Raimond.
      i love astronomie

Commentaar

Ok in iedergeval bedankt voor de tip. Ik wist dat ik niet helemaal op focus zit. Het is moeilijk om dat goed te krijgen, als je geen volgmotor hebt. Die komt een deze dagen binnen. Tot die tijd heeft het nog weinig zin om Saturnus te fimen. Een ander nadeel is, als je met de hand volgt het beeld trilt.

Nou goed zo leren we wel weer of niet ? .
        "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Hm, over het algemeen is de maan toch lichtsterk genoeg om zonder volgen mooi op de gevoelige plaat te krijgen vanwege je korte belichtingstijd? Kijk bijvoorbeeld naar Freeks foto. Of mis ik hier iets?
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ja dat klopt steem. Maar als hij eenmaal de focus goed heeft, zal hij meer detail kunnen tonen. En er zal ook minder ruis op de foto te zien zijn.
            De kracht van stacken bij de objecten in zonnestelsel is dat je heel veel detail uit kan krijgen bij het over elkaar plakken van frames.
            - Skywatchter 150 mm F5 Newton
            - EQ3, aandrijving + poolzoker
            - Bresser 10x50
            - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
            X