Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste maanfoto's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste maanfoto's

He he na lang klooien met de cam en ondanks de bewolkin heb ik toch nog een redelijke fotokunnen maken en stacken.

Foto is gemaakt uit filmpjes van 550 frames en er zijn 80 gebruikt voor het stacken. Ik heb een 150mm/1400 mm newton gebruikt op Astro3 met een ToUcam II 820k
    Ben niet helemaal tevreden want kan beter.

Als de bewolking weg trekt vanavond saturnus proberen.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

ArieV, is dit met of zonder barlow? En heb je de namen van de kraters die je op de foto ziet?
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Zonder de barlow, ik weet ze niet helaas waar kan ik ze vinden

Commentaar

Herken je ze niet, Brinx? Je mag wel wat vaker naar de Maan kijken!

Die drie grote kraters die zo dicht tegen elkaar aan liggen zijn Goclenius, Magelhaens en Colombo (van boven naar beneden)
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Roel, zijn die tweeling/overlappende kraters niet Theophilus en Cyrillus? Volgens dit kaartje:

http://www.lunarrepublic.com/atlas/sections/e6.shtml

[edit]:ArieV, is deze frame de volledige frame? Als dat zo is kunnen we de horizontale en verticale beeldhoek bepalen, en weten we wat beter waar we naar kijken.
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Theophilus - Cyrillus - Catharina dit zijn de kraters

In dit topic een beetje in het midden nog een keer scherper:
            http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=2681

en kijk maar naar mn avatar daar staan ze ook in
            Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
              Roel, zijn die tweeling/overlappende kraters niet Theophilus en Cyrillus?
              Klopt, Brinx! Op Aries foto staan ze rechtbovenin.

Commentaar

Ja dit is de volledige frame
                Zou deze foto ook bewerkt kunnen worden in fotoshop ?, moet eerlijk zeggen dat ik tog nog redelijk blij ben met mijn 1e astrofoto

Commentaar

Zoiets?

Het is maar een klein plaatje en bovendien niet helemaal scherp, maar je kan er nog iets van maken.
                  Het lijkt wel zo'n ouwe foto uit de jaren '60!

Commentaar

Ik ben beslist geen photoshop-held, maar ik heb het contrast iets veranderd en er vervolgens een unsharp mask overheen gedaan (een beetje met de instellingen heen en weer geschoven en intussen een oogje op het histogram gehouden). Lijkt dit ergens op, of is het te sterk bewerkt?

A MacBook user!

Commentaar

ArieV,

Ik heb jou foto als ik zo vrij mocht zijn, nog even geopend in photoshop en wat gesleuteld met de curves en unsharp mask. :
                      Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Die van jou is beter Brinx!

Commentaar

MET DE HAND GEMAAKT.....VIA HET OCULAIR GEMAAKT.

ZONDER DE FOTO TE HEBBEN BEWERKT .
                          The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
                          met statief + volgmotoren.

Commentaar

Haha! Iedereen tegelijk als een gek aan het photoshoppen! En de winnaar is:
                            Brinx!

Commentaar

Haha, als vliegen op een pot stroop inderdaad!

Ik ben altijd bang dat ik uit het oog verlies hoe het object er echt uitziet onder ideale omstandigheden (of op foto's waarvan ik weet dat ze netjes bewerkt zijn in ieder geval), en dat ik te enthousiast ben met alle leuke tooltjes in PS.

A MacBook user!

Commentaar

Werken...
                              X