Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

saturnus in lichtstad eindhoven

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

saturnus in lichtstad eindhoven

Hier zie je saturnus in het "lampegat"... foto is niet mooi maar wel grappig contrast.. zoveel lichtvervuiling en dan toch zo'n mooie natuur

(Het stipje net boven de schutting(horizon) is saturnus)

Groetjes AJ
    Nieuwe Bresser Galaxia
    F=900
    D=114

leuk voor een beginneling...toch ? :D

Is de foto ook rond 01.00 uur genomen? Mijn eerste reden om een telescoop aan te schaffen was eigenlijk om Saturnus te zien, maar het is er helaas nog niet van gekomen.
    XT10

Commentaar

Wow! Jij woont dan dicht bij het centrum. Ik heb hier veel minder lichtvervuiling, alleen in het noordoosten zie ik vaak de lampen van het Philips Stadion. Maar sinds hier een paar bedrijven op 't industrieterrein weg zijn gegaan, is het hier vaak pikkedonker aan de rand van Eindhoven (richting Veldhoven).

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
        Wow! Jij woont dan dicht bij het centrum. Ik heb hier veel minder lichtvervuiling, alleen in het noordoosten zie ik vaak de lampen van het Philips Stadion. Maar sinds hier een paar bedrijven op 't industrieterrein weg zijn gegaan, is het hier vaak pikkedonker aan de rand van Eindhoven (richting Veldhoven).
        Woont je in de buurt van Strijp of heb ik het dan mis?
        XT10

Commentaar

Origineel geplaatst door Tune
          Origineel geplaatst door Freek
          Woont je in de buurt van Strijp of heb ik het dan mis?
          Nee, in Gestel.

Commentaar

Ah oké, nice to know. En AJ, waar zit jij gestationeerd?

Voor zolang het nog mag duren woon ik in het fantastische Drents Dorp.
            XT10

Commentaar

Werken...
            X