Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maanfoto tijdens pech langs de weg

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maanfoto tijdens pech langs de weg

Afgelopen donderdagavond was ik op weg naar de sterrenwacht in Almere-Haven (om aan mijn spiegel te gaan slijpen). Vlak voor de afrit kreeg mijn auto een enorme klapband linksvoor, bij 120km per uur.
    Het liep goed af en ik kon veilig de vluchtstrook bereiken.

In afwachting van de wegenwacht benutte ik de tijd om een sfeervol fotootje te maken met de zelfontspanner.

Er stond een prachtige maan aan de oostelijke hemel.
    De maan stond middenin sterrenbeeld Tweelingen. Het gehele sterrenbeeld is zichtbaar (liggend). Verbaast me want de belichtingstijd was slechts 1 seconde (met een eenvoudig digitaal pocketcameraatje)
    Links van de maan zijn Castor en Pollux, de helderste sterren van Tweelingen te zien.

PS: uitstekende service van de wegenwacht: al na drie kwartier lag er een nieuwe band om de velg en kon ik verder. Klasse !

Harro
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Mooie licht metalen velgen heb je trouwens!
    En gelijk heb je: die poen kun je beter besteden aan een flinke glasschijf...
    30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Had je teveel lucht in de band zitten ofzo ???, je hele loopvlak is er zowat vanaf geknalt......anyway leuke foto dat wel
      "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Mooie sfeerfoto Harro! En die velgen zijn écht wel bling bling!

Commentaar

Wat een geweldige foto, Harro!
          Maar.... sinds wanneer heeft een knutselaar als jij de wegenwacht nodig bij een klapband????? Of was dit al je reservewiel?

Die mooie roestbruine velg (kleurnummer?) zou best eens de oorzaak kunnen zijn....
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Prachtige plaat! Het lijkt zelfs alsof je er stiekum even van genoot?
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zo maak je nog wat van je pech! Prachtige foto, Harro!

Maar tut tut van een velg daar ... :camera

Groetjes,

Bandit (die dit wel wat voor de trash afdeling van TopGear vind..)
              Achromatologisch

Commentaar

Erg netjes een pion neergezet zie ik! Geinige foto.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

hoe laat was het wel niet :P ik zie helemaal geen andere autos :P
                  [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Origineel geplaatst door Martijn
                    hoe laat was het wel niet :P ik zie helemaal geen andere autos :P
                    Aha ja nu snap ik het...

1. Hij heeft de verkeerde afslag genomen en is de startbaan van een vliegveld op gereden. ( verklaart dat er geen auto's zijn ).

2. De politie probeerde hem te stoppen en gooide een spijkermat voor de auto. ( verklaart de klapband )

Die velg was misschien een of ander experiment ?

Gr,
                    Roy
                    - Newton SkyWatcher 200/1000 F/5 Refl.
                    - Celestron CG5
                    - Bresser 70/700 Refr.
                    - Canon PowerShot A620
                    - Canon EOS 400D

Commentaar

Kunstenaar

Ik ken nog wel een kunstenaar die dit soort foto's maakt en er een hele week dit soort scenes aan het opzetten is
                      - inclusief kunstmaan en wegafzetting.
                      - Hij zou zo zijn arm geven voor dit soort settings om een foto te maken
                      - hij zou zo 4 reservebanden geven als je hem even had gebeld
                      Before I speak, I have something important to say. - Groucho Marx

Commentaar

leuk verhaal en leuke foto's

Al zie ik dat je die pion (moet dat niet een driehoek zijn) niet echt ver achter je auto hebt staan
                        is toch op 25 meter.

Commentaar

Jeetje,

Ben ik dan echt de enige die met je meevoelt en het zielig vind.
                          Maar eeehhh Wat zit er rechts in de bosjes??
                          Moet je heel goed kijken. (foto wel even vergroten)
                          Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                            Erg netjes een pion neergezet zie ik! Geinige foto.
                            Nope! Gevarendriehoek moet op 30 meter afstand. Inzittende moeten, waar mogelijk, achter de vangrail staan. in iedergeval niet aan de kant van de snelweg.... Ja oké, er was niemand op de weg :P. Echt mooie foto. Heeft dit iets met waarnemen te maken btw? :P

Commentaar

Werken...
                            X