Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Alweer saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Alweer saturnus

Hoi allemaal,

Vanochtend dus weer saturnus gefilmd, dit keer met een extender op de barlow. Helaas kon ik niet goed scherpstellen omdat ik geen laptop gebruikte (op 7m afstand naar het computerscherm kijken werkt niet echt), hierdoor duurde het even voor ik de juiste configuratie had dat ik enigszinds scherp beeld kreeg. Tegen die tijd werd het al weer licht (hier heb ik vaak last van als ik ga imagen... eindelijk goed en dan licht). hierdoor had ik vrij veel ruis, maar het plaatje is toch weer iets groter en beter dan vorige keer.

Ik ga gewoon net zo lang door totdat ik in de buurt kom van Arend qua planeet fotografie (zal meer een 5-jarenplan worden).
    Ik denk dat ik voortaan deze post maar update met saturnus foto's, omdat ik anders het forum nogal volspam met threads.

Bresser Messier N130
    Toucam Pro
    2* standaard barlow (bij telescoop)
    Pleerol extender (keukenrol kreeg ik nog niet voor elkaar, denk dat ik nog een tussenvorm moet gaan maken).

Tijdens het klooien in registax viel me op dat er rechtsonder saturnus een blopje was die erg consistent aanwezig leek. Even nagechecked in stellarium en het was dus titan, normaal verwacht je em alleen tijdens overbelichting er uit te pikken, Met wat overdreven wavelet instellingen heb ik em nu gevisualiseerd.

Klasse foto zeg!!

Je gaat hard vooruit zo!
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Fantastisch voor een 130mm!

Commentaar

Ik vind dit echt een hele mooie foto!
        Petje af.
        114mm refl. en 70mm refr.
        200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Ja echt een zeer goede foto, kan niet wachten tot mijn camera binnen is maar wat bedoel je met extender, hoe moet ik me dat voorstellen .
          "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Ja echt een zeer goede foto, kan niet wachten tot mijn camera binnen is maar wat bedoel je met extender, hoe moet ik me dat voorstellen .
            "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Dank voor de complimenten!

De extender is een verlenging van de barlow hierdoor vergroot je meer. Ik heb een stukje van 7cm pleerol als extender, vergroting is hiermee zo'n 2.5* (heb net even plaatjes bekeken zonder barlow en met).
              Ik ga kijken of ik een nog grotere versie kan makenv (die nog wel te gebruiken is).

Commentaar

Hallo,

Prima foto hoor.
                Zeker voor een 130 mm.

Tip: probeer gewoon heel veel frames te maken op een zo hoog mogelijke framerate bij een zo laag mogelijke gain.
                Hoe meer frames, hoe meer "goede frames je over houdt om de eindstack te maken.

Super hoor !

Gr Arend
                Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

heel erg cool

ik wil ook helder weer
                  Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Hij is mooi!

Commentaar

Mooie foto, beste verbetering al. Ik heb saturnus nogsteeds niet gezien, maar met een beetje geluk is het helder vanavond. Ik heb het beloofd.
                      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                      X