Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus-met mijn nieuwe scope-

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus-met mijn nieuwe scope-

Ik heb nu een Bresser Messier N130 sinds 2 dagen, en vanmorgen heb ik maar meteen geprobeert saturnus te filmen, hiervoor heb ik mijn toucam pro (niet RAW, mijn vesta heb ik wel vaak op RAW) en een 2* Barlow lens gebruikt.
    Helaas begon het al licht te worden en kreeg ik veel ruis op een gegeven moment door achtergrondlicht.
    Ik heb ook een motor op de telescoop maar tis me nog niet gelukt om hem succesvol te tracken, dit omdat saturnus in het zuiden staat ik ik naar het noorden moet alignen (ik snap dat nog niet helemaal, en tis zoiezo lastig richten anar het noorden als je het met 2 balkonnetjes moet doen)
    Met het resultaaat ben ik echter zeer tevreden, en volgende keer zal het me wel lukken om het nog in het donker te doen en verwacht ik dus nog bteer. Ook heb ik gezien dat ik met een 2* barlow ook nog wel genoeg licht overhou (ondanks enorme vangspiegel en 130mm hoofdspiegel), dus denk ik dat 3* of 4* ook moet lukken.

ze zijn mooi gelukt! en dan zouden ze nog mooier kunnen zijn als het cht donker is :lol:
    Meade LXD75 8" Schmidt Newton
    The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

Niet mis hoor met 13 cm...
      Er staat een wolkenband op en de cassini-scheiding ook in de hoeken. Zelfs met een grotere telescoop is het niet gemakkelijk om nu nog de cassini-scheiding over de volledige ring vast te leggen.
      Groetjes uit de westhoek,
      Karel.

Commentaar

Netjes!!
        Klein maar fijn!
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

nou het ziet er mooi uit hoor
          Skywatcher 8'' Dobson

Commentaar

Erg mooi. Ik heb zelf ook een N-130 en zit ook te denken aan een volgmoter en een webcam. Als ik dit zie is dat geen overbodige luxe, want met een losse digitale camera krijg ik dit niet zo mooi.

Commentaar

Heel erg strak!

Zoals gewoonlijk heb ik mijn wekker weer es compleet genegeerd, dus heb zelfs niks kunnen cappen
              Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Dat is zeker een mooie plaat zeg! Een goeie prestatie zo, complimetnetn hoor!
                150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Mooie foto! En de cassini-scheiding staat erop

Commentaar

Mooi strak plaatje 8)

Dat ding van mijn heeft nog geen planeet gezien
                    Ik hoop het van de week te kunnen doen als het weer toelaat
                    EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
                    Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Erg mooi!

Commentaar

Mooie eerste poging. Dus toch maar een Barlow lens gebruiken. Mijn eerste plaatje van saturnus geeft veel te weinig detail.
                        8" Skywatcher Newton (Imaging)
                        4" Skywatcher Achro (Guiding)
                        EQ6 Syntrek
                        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                        Philips SPC900 (Guiding)
                        DSLR Focus; DSLR Shutter
                        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
                        X