Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De Maan op 15 oktober

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De Maan op 15 oktober

Zo, he he, 2 weken verder en een lichte RSI rijker , ben ik eindelijk klaar met het samenstellen van mijn meest recente maanmozaik.
    Deze mozaik bestaat uit 200+ opnamen en is genomen op f/28, 2,8 keer sterker vergroot dan mijn vorige pogingen. Dit was eigenlijk een test om te zien of het mogelijk is bij deze resolutie de hele maan te imagen. Probeer maar eens bij f/28 200 opnamen te maken en dan niets over te slaan!

Maar goed, dat kan dus wel. De seeing was helaas niet al te best (lang niet zo goed als 13 oktober, toen ik hele scherpe maanopnamen had) anders had het mijn beste creatie tot nu toe geweest. Maar ik weet nu dat het kan en niets houd me tegen het een keer te proberen als de seeing wel goed is!

Dit is een crop van 65%, het orgineel is 15mb groot en niet per mail te versturen, dus ik heb een crop op het enet laten zetten (maan en planeten website)

Enjoy!

http://www.maanenplaneten.nl/maan/fo...aik_061015.jpg

Wowie!! Prachtig!!

Commentaar

Zeer mooi .

Commentaar

Klasse man!

Commentaar

Ik ben sprakeloos Arnaud

Nog even en we zien de Maanlanders

Petje af ,ga zo door
          EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
          Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Wow!! Scherpe foto's zeg!
            Als je de volgende bij een betere seeing maakt kan mn monitor het niet meer aan.

Commentaar

hey man ik sta versteld! echt hoor ik zou zo een foto willen maken :P :camera
              ik wilde een korte profiel,(extra stukje text) maar hij is uiteindelijk toch lang geworden.....................haha

Commentaar

Haah, de meester is klaar :P

Hij is mooi geworden Arnoud!
                Ik zei geloof ik wel seeing verschillen op verschillende plekken inderdaad. Correct me if i'm wrong...

Vooral dat mooie stukje bij Aristarchus
                150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Allemachtig Prachtig! Wat een plaat! Mag ik m uitprinten en inlijsten?
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                    Allemachtig Prachtig! Wat een plaat! Mag ik m uitprinten en inlijsten?
                    Dank jullie allemaal voor de complimenten,

Je mag hem inlijsten Norbert (dat ga ik ook doen) maar ik zou het apprecieren als je maar alleen een print voor jezelf maakt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
                      Haah, de meester is klaar :P

Hij is mooi geworden Arnoud!
                      Ik zei geloof ik wel seeing verschillen op verschillende plekken inderdaad. Correct me if i'm wrong...

Vooral dat mooie stukje bij Aristarchus
                      Er waren inderdaad verschilen in de seeing. Naarmate de seeing beter werd is de onderste helft van de mozaik opgenomen, die is daarom scherper. De maan kwam toen hoger te staan.

Ik heb ook met een digitale DSLR een kleurenfoto gemaakt en de kleuren aan de mzoaik toegevoegd. Dat geeft met name bij Aristarchus een apart kleurcontrast. (de krater is blauwgrijs, de schrotinger vallei meer roestbruin). ook bij de terminator geeft dat mooie effecte, dit ga ik de volgende keer zeker weer doen!

Commentaar

Top Arnaud! Ik ga er respectvol mee om. Alle credits voor jou en ik print m maar 1 keer uit. Thanks!
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Allemachtig!! Wat een lompmooie foto!!
                          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

poehhh schitterend!
                            Skywatcher 8'' Dobson

Commentaar

Na alle vorige opmerkingen lijkt het overbodig, maar ik wil het toch ook kwijt.
                              Erg mooie foto .

Zo toch nog gezegt

Commentaar

Werken...
                              X