Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Drie op een rij

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Drie op een rij

Hier nog een opname van drie mooie inslagkraters, Copernicus, Kepler en Eratosthenes.
    De seeing was uitzonderlijk die nacht. Ik heb vanochtend voldoende images genomen om een complete maanmozaik in elkaar te zetten, maar de seeing was veel slechter, ik vrees dat ik niet voldoende kwaliteit heb om ermee door te gaan. Nachten zoals die van 13 oktober moeten we vaker hebben....

Enjoy!

mooie combinatie!
    114mm refl. en 70mm refr.
    200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Mooie foto's arnaud.
      Skywatcher 8'' Dobson

Commentaar

Arnoud,

door jou vind ik mijn eigen maanfoto's helemaal niet meer leuk

Dank
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Sorry,

Maar je kunt het ook als aanmoediging zien! 8)

Ik hoop dat het volgende week een beetje helder is....

Commentaar

In één woord: ge-wel-dig!

Commentaar

Haar-haar-haar-en haarscherp! Prachtig Arnoud.

Commentaar

WOOOOOOW!! :o

Commentaar

Een hele mooie foto Arnoud ! Alleen waarkomen die zwarte blokken toch vandaan, het lijkt wel of er stukjes "missen" in de opname. Je ziet dit op foto's die met de Hubble zijn gemaakt ook wel eens, ik vraag mij toch af hoe dat komt. Beginnersvraag misschien ?

Commentaar

Vreemd mijn bericht stond er twee keer op, ik kon er niet eentje weghalen dus vandaar deze tekst.

Commentaar

Dat komt omdat het een paar verschillende foto's zijn. Die plak je naast elkaar en daardoor houd je stukken over van delen die niet gefotografeerd zijn.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                        Een hele mooie foto Arnoud ! Alleen waarkomen die zwarte blokken toch vandaan, het lijkt wel of er stukjes "missen" in de opname. Je ziet dit op foto's die met de Hubble zijn gemaakt ook wel eens, ik vraag mij toch af hoe dat komt. Beginnersvraag misschien ?
                        Zoals Marijn al aangeeft komt dit inderdaad door missende delen in de mozaik. Waar je hier naar kijkt is niet 1 enkele foto, maar een serie kleinere foto's die naast elkaar gezet zijn. De Hubble doet inderdaad hetzelfde. Bij deze sterke vergrotingen past er niet zoveel van de maan op 1 opname. Je kunt natuurlijk bij een minder sterke vergroting werken, maar dan is de resolutie niet zo hoog meer, en dat is nu juist zo leuk....

Het liefst zou je de hele maan op deze manier mozaiken, zodat je geen zwarte blokken meer overhoudt. Helaas kost dat veel tijd en moeite. Ik heb het twee dagen later overigens wel gedaan, helaas was de seeing slechter. Maar als die af is, heb ik een mozaik van meer dan 200 afzonderlijke opnamen.

Dan zul je geen zwarte blokken meer zien!

Geneer je niet voor je vragen, het is de enige manier om iets te weten te komen!

Commentaar

Werken...
                        X