Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Resultaten Zuid-Frankrijk online

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Resultaten Zuid-Frankrijk online

Hallo allemaal,

Sinds vandaag staan mijn resultaten van mijn laatste bezoek aan Zuid-Frankrijk online:
    http://www.amateur-sterrenkunde.nl/recent.html

Alle opnames zijn gemaakt met een Mamiya 645 camera op Kodak Ektachrome 200. Gedigitaliseerd met een Epson Perfection 4990 scanner en bewerkt in PhotoShop CS.

Voor de primair focus opnames werd een BORG 101/400 ED refractor gebruikt. Er werd gevolgd met een Vixen 60/910 mm refractor voorzien van Micro Guide oculair.

Impressies van de waarneemlocatie bij daglicht zijn te vinden op:
    http://www.amateur-sterrenkunde.nl/lesgranges.html

Met vriendelijke groet,

Maurice
    Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Wauw zeg!

Dat is een mooie verzameling plaatjes Maurice. Ik zou de originelen ook wel eens willen zien van je.

Heb je die op de astrofotografie dag bij je?
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Maurice,

Erg mooie foto's hoor. :!:

Patrick, jij had het over een 'astrofotografiedag'. Is dit ook voor mensen die willen beginnen hieraan (zoals ik). Zo ja, waar en wanneer is dat dan.

Commentaar

Prachtige foto's Maurice! En wat is die astrofotografie dag nu eigenlijk?

Commentaar

Hallo,

Als eerste prima foto's Maurice.

Even over die astrofotografiedag. De vereniging van astrofotografie houdt elk jaar twee bijeenkomsten. Deze verening is een grote werkgroep. Deze dagen zijn een must voor iedereen die zich maar bezig houdt met astrofotografie. Om zo'n dag kom je werkelijk
          iedereen tegen.Van beginners tot vergevorderden. Ook is er ruimte om je eigen resultaten te laten zien , er zijn vaak gastsprekers(dit jaar Demian Peach !!) en er zijn diverse lezingen over verschillende onderwerpen. Ook zijn diversen telescoop zaken aan wezig.

Kortom als je en keer geweest bent, wil je ze niet meer missen.

kijk maar een op deze site:
          http://www.vereniging-astrofotografie.nl/index.html

Gr Arend
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Bedankt voor de complimenten allemaal!

Patrick, ik zal de dia's meebrengen naar de bijeenkomst op 11 november, maar ik weet niet of er gelegenheid is om ze op het grote scherm te projecteren.

De bijeenkomst is in principe alleen bedoeld voor leden van de vereniging, maar omdat er over het algemeen ruimte genoeg is, maakt het bestuur daar niet echt een punt van. Mogelijk dat dat dit jaar in BelgiŽ anders is, omdat er ook een gastspreker is uitgenodigd. Maar voel je als beginner zeker niet geremd om te komen. Bel voor de zekerheid anders even met Rob Lefeber (voorzitter van de vereniging).

Met vriendelijke groet,

Maurice
            Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Werken...
            X