Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoge resolutie maanfoto's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoge resolutie maanfoto's

Beste mensen ,

Hierbij nog een paar foto's van de maan.
    Ik ben helemaal happy de peppie. Het was een super seeing
    gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Opnieuw een aantal superfoto's!
    Niets ten nadele van jou hoor Arend, maar ik krijg ondertussen behoorlijk last van een beetje "overkill" qua maanfoto's.... Komt dat omdat ie zo storend aanwezig is dat er niets anders op de foto te zetten is, of is ie gewoon verschrikkelijk populair op het moment?
    SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
    Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Ik denk dat als de seeing zo goed is en de maan zo overaanwezig dat je hem inderdaad al snel als fotoobject kiest.

Weer zeer schone foto's Arend! Ga je er ook een moza´ek van maken?
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Hallo,
        hebben jullie ook al die andere foto van me gezien ?
        Het is een foto van clavius. Deze heb ik iets eerder geplaats op het forum

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Lieuwe
          Niets ten nadele van jou hoor Arend, maar ik krijg ondertussen behoorlijk last van een beetje "overkill" qua maanfoto's.... Komt dat omdat ie zo storend aanwezig is dat er niets anders op de foto te zetten is, of is ie gewoon verschrikkelijk populair op het moment?
          De maan is het mooiste te imagen in het laatste kwartier of eerste kwartier, de terminator zit dan precies op de helft en dan zijn er veel mooie schaduwen of strijklicht op het oppervlak. Dit in tegenstelling tot de nieuwe maan of volle maan.

De beste tijd om de maan te imagen is dus rond eerste of laatste kwartier. In de herfst of in de lente staat de maan in het laatste respectievelijk het eerste kwartier op zijn maximale hoogte. Op het moment staat de 'laatste kwartier' maan op zijn hoogst.

Dit is dus een uitstekend moment om de maan te imagen!! Niet alleen heeft hij de juiste fase, maar ook staat hij ontzettend hoog! Ik wacht er al een half jaar op..... :P

Commentaar

Origineel geplaatst door Arnaud
            Origineel geplaatst door Lieuwe
            De maan is het mooiste te imagen in het laatste kwartier of eerste kwartier, de terminator zit dan precies op de helft en dan zijn er veel mooie schaduwen of strijklicht op het oppervlak. Dit in tegenstelling tot de nieuwe maan of volle maan.

De beste tijd om de maan te imagen is dus rond eerste of laatste kwartier. In de herfst of in de lente staat de maan in het laatste respectievelijk het eerste kwartier op zijn maximale hoogte. Op het moment staat de 'laatste kwartier' maan op zijn hoogst.

Dit is een uitstekend moment om de maan te imagen!! Ik wacht er al een half jaar op..... :P
            AMEN
            gr Arend

Commentaar

Werken...
            X