Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste foto's van de maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste foto's van de maan

Allo allo, ik heb (samen met Bob) 2 foto's gemaakt van de maan, door mijn scoop, ik vind dat ze redelijk gelukt zijn.
    (eigenlijk heeft Bob ze gemaakt, want ik ben er nog niet helemaal in thuis)
    [/img]
    Greetzzzzz Daantjuh
    Dobson Skywatcher 200/1200
    Skylux 70/700

Leuk he je eerste astrofoto's ! Tikkie overbelicht maar niet slecht voor de eerste keer!

Commentaar

nou was het ook volle maan, en ik heb geen flitser gebruikt, dus vandaar de overbelichting denk ik, maar goed, inderdaad het is niet slecht de eerste foto's (ze zijn gemaakt door Bob) door mijn telescoop!!
      Greetzzzzz Daantjuh
      Dobson Skywatcher 200/1200
      Skylux 70/700

Commentaar

Omdat de maan enorm fel is kan je de volgende keer misschien proberen om een foto te maken met een kortere ingestelde sluitertijd.

Als ik een foto maak door mn occulair van de maan dan heb ik aan een sluitertijd van 1/400 of soms zelfs 1/800 meer dan genoeg.

Dus probeer gewoon wat te spelen met de instellingen op je camera. Ook Aperture, dus de lensopening, is van belang.

ps.. flitser? naar de maan?? Ik denk niet dat je daar veel mee op zou schieten ook
        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Je moet inderdaad je sluitertijd aanpassen. Je moet leren om van de AUTO stand af te gaan met je camera Je kan het beste de maan in de M stand schieten omdat je dan goed je instellingen kan veranderen. Dan worden het al gelijk een stuk leukere foto's.

En modjes...ik dacht er aan dat het wel handig is om even een algemeen topic te maken waar je al je maanfoto's kan posten. Want er zijn nu in 2 dagen tijd al weer 4 aparte topics gemaakt.

Commentaar

Volgende keer als ik bij Daantje ben zal ik de camera wel ff instellen. Toen ze het van plan was hing ik ook al het verhaalje op dat de camera over het gemiddelde beeld te weinig licht meet en dus een lange sluiterstijd insteld. Het focuspunt voor de belichting moet in het midden ingesteld worden en waar dat kan, handmatig alles instellen. Ik zal eens hobby'en de volgende keer.

@ Sjors: goed plan! zal ik ff fixen.

Edit: Maan foto's zijn, in tegenstelling tot "Eigen fotografie", foto's die elk echt individuele aandacht nodig hebben en krijgen. Een verzameltopic zal daardoor rommelig worden.

Commentaar

Werken...
            X