Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maanmozaik 12 september

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maanmozaik 12 september

Hoi Allemaal,

In de ochtend van 12 september heb ik een maanmozaik gemaakt van de herfstmaan. De maan staat in herst altijd bijzonder gunstig als je het laatste kwartier wil imagen. Ik wacht er al een jaar op, maar nu was het dan zover:

Klik op het plaatje om een grotere image te zien (met dank aan Demonfreak voor de tip!). Die grotere versie is overigens een 60% resize van het orgineel, de orginele image is te groot om te posten. Op het orgineel is zelfs de Hadley valley te zien, waar de Apollo 15 geland is!

Ik heb ook nog een groot aantal hogere resolutie *snapshots* gemaakt van wat interessantere objecten als de Hadley en Triesnecker rillen, Copernicus, Clavius, Posidonius en nog vele andere. Die post ik later nog wel.

Ik heb nog een mozaik in de maak, maar ik weet niet hoe goed de kwaliteit is.... Ik heb nog veel werk voor me liggen.... :P

Hulde, wat een prachtige plaat. Hij staat hier nu te pronken als achtergrond van m'n bureaublad.

Commentaar

Hij is super. Wat een magnefieke plaat zeg. Van mij mag je de 100% afbeeldingen ook wel plaatsen, desnoods mail je hem en zet ik hem wel online op me server voor je. En die *snapshots* mogen ook wel. Ben erg benieuwd.
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
        Hij is super. Wat een magnefieke plaat zeg. Van mij mag je de 100% afbeeldingen ook wel plaatsen, desnoods mail je hem en zet ik hem wel online op me server voor je. En die *snapshots* mogen ook wel. Ben erg benieuwd.
        Weet je het zeker? Die is groot hoor, wel 4 mb! Als je je Email adres geeft stuur ik hem later wel op...

Commentaar

Wow, echt mooi! Die kraters zijn echt scherp

Commentaar

Je mag ze ook direct op deze server plempen! Wat een schoonheid van een Mozaiek!
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
              Je mag ze ook direct op deze server plempen! Wat een schoonheid van een Mozaiek!
              En hoe plempen we dat? Ik ben wat internet betreft nog niet zover.....

Moet ik hem erngens naartoe sturen? Naar Steem of jou?

Commentaar

Nee hoor. Je maakt een nieuw onderwep aan (met in de titel een waarschuwing dat het grote bestanden zijn). En vervolgens voeg je de bestanden met de "voeg een attachment toe" optie onderaan toe. Je kunt tot 10mb per foto uploaden (ik heb je speciale plemprechten gegeven )
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wow Arnaud! Prachtig! Die details, niet normaal .

1000x Hulde!

Commentaar

Ah nou Arnaud, Nop heeft het ook al voor je geregeld, maar het had gekund bij mij hoor. Kan mijn serverruimte niet eens volkrijgen met alles wat ik op mijn PC heb staan. Dus als je nog eens een x wat hebt en je hebt geen speciale rechten meer, stuur dan maar een PM en dan up ik het wel voor je.
                    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Nee hoor. Je maakt een nieuw onderwep aan (met in de titel een waarschuwing dat het grote bestanden zijn). En vervolgens voeg je de bestanden met de "voeg een attachment toe" optie onderaan toe. Je kunt tot 10mb per foto uploaden (ik heb je speciale plemprechten gegeven )
                      OK,

KOMTIE!!!!

Commentaar

Ik heb het geprobeerd, maar hij zegt iedere keer 'tried to upload empty file' De file is definately not empty, dus wat dan?

Gaat niet helemaal goed....

Commentaar

Probeer het nog eens een keertje alsjeblieft. De syseemlimiet stond nog op 2 MB.

Commentaar

Probeer het nog eens een keertje alsjeblieft. De syseemlimiet stond nog op 2 MB.
                            Ik krijg nu het bericht dat de file te groot is (max 1 mb), en dat het dus niet lukt....

Helaas....

Commentaar

Ik heb je de link gePMt Arnaud. The honour is all yours! Ik heb de grote versie al gezien... er staat jullie wat te wachten! Zo'n mooie foto van de maan heb ik ECHT nog nooit gezien. Serieus.

*edit*

Waarom blijft dat bericht zo idioot lang in de wachtrij staan?
                              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                              X