Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan 07-09-2006

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan 07-09-2006

Gelukkig klaarde het enigzins op vanacht, en heb ik eindelijke de refractor eens uit kunnen proberen. Het was niet echt de beste avond om druk opzoek te gaan naar nevels, sterrenhopen en al wat dan niet meer. Wel heb ik genoeg sterren tussen de lichte wolken vandaan getoverd, en herkende ik plots het dolfijntje door de lens. Het wachten was echter op de maan, deze stond voor mij een beetje ongelukkig aan de hemel, en ik was niet van plan de hele bende naar het kanaal te sjouwen waar gabbers met hun opgefokte civics staan. Pas rond 00:30 kroop de maan achter de bomen vandaan. Tot mijn ergernis zag ik echter ook plots wolken optrekken! Gelukkig waren die snel weg, en dus, alhier, mijn allereerste nachtelijke astrofoto (want ik had er al eens een van de zon gemaakt)!

De foto is uit de losse hand gemaakt met een Sony DSC-S60 (Cybershot) door een TS 127mm F/6.5 Refractor op een EQ-5 montering. Ik heb alleen wat blauw eruit gefilterd en het contrast iets aangepast, verder is de foto onbewerkt.

Kan slechter voor een eerste foto dacht ik zo! Ben zelf in ieder geval erg tevreden.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Wouw! Mooie foto hoor! En dat voor de eerste keer!!!

Ik zou zeggen: Vooral zo doorgaan
    De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Keep up the good work! Prachtige foto, zeker voor de eerste keer. Congrats!

Commentaar

Heel netjes, inderdaad! Mooie foto!
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Doet me beetje denken aan onze aarde...

Onderaan zie je net de laars van ItaliŽ en bovenaan net Noorwegen enzo... En in het midden Europa met wat Spanje enzo...

Of ligt dat aan mij?

Commentaar

Mooie foto Steem! Goed gevoel he, je eerste astofoto

Commentaar

Toch veel leuker op je verjaardagscadeau dan zo'n gepimpte hubble foto?
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Probeer de maansverduistering van vanavond eens te pakken, ook leuk om dan af te drukken!

De Hubble? Die maakt mij de pis niet lauw.
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

@ SkyGuy: Zeker, de eerste keer is altijd speciaal toch... ?

@ Nop: Beetje zonde van de beschikbare ruimte. Ik zou het best willen hoor, maar dan hou je 80% over aan zwartruimte. Heb trouwens wel de laagste instelling gebruikt, 1m, vanavond maar 4 dan!

@ Roel: Dat ga ik zeker doen! Maar ik ga dan wel naar het kanaal toe, dan maak ik de beste kans, en heb ik een betere seeing.

Verder bedankt voor de complimenten allemaal!
                  "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                  - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Welliswaar niet op 07-09, maar wel mijn allereerste astrofoto's, genomen
                    door het oculair van mijn ETX:

Groetjes,

Bandit (die open staat voor suggesties)
                    Achromatologisch

Commentaar

Werken...
                    X