Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus voor de eerste keer

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus voor de eerste keer

Beste mensen,

Ik heb ook voor de eerste keer eens venus geprobeerd. Hij is gewoon overdags gemaakt. Echt bijzonder. je ziet venus gewoon in je zoeker !!

Het is mijn eerste opname van Venus. Hij is nog niet zo scherp maar ik heb toch wat vage details kunnen vastleggen.

kompt tie dan:

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Hoe laat heb je hem eigenlijk geimaged?

Commentaar

Origineel geplaatst door Arnaud
      Hoe laat heb je hem eigenlijk geimaged?
      rond 10:30 uur

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Dat is vrij laat voor Venus. Detaillering is dan moeilijk te imagen, alhoewel het wel gedaan wordt. Beter is het om vroeger te imagen, voordat de zon de seeing even lekker opstookt....

Commentaar

Origineel geplaatst door Arnaud
          Dat is vrij laat voor Venus. Detaillering is dan moeilijk te imagen, alhoewel het wel gedaan wordt. Beter is het om vroeger te imagen, voordat de zon de seeing even lekker opstookt....
          Ja, dat is waar maar ik had de zon nodig om m ij te orienteren. aangezien deze rond 10 uur boven de daken uitkomt had ik geen ander keus.

gr Arend

Commentaar

Probeer de volgende keer eens de maan te nemen. Deze stond nu vrij gunstig, vanuit de positie van de sikkelmaan (overdag vast nog wel te vinden) kon je Venus zo vinden.

Maar dat zal deze elongatie niet meer lukken denk ik, meer een tip voor de volgende.

Groeten,

Arnaud

Commentaar

Werken...
            X