Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus op 19 augustus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Arend van der Salm
    antwoordde :
    foto

Hoi Arnaud,

Gefeliciteerd man. You did it again.! het was ook echt een super mooie foto.

Gr Arend

Laat een reactie achter ::

• Arnaud
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Patrick
    Hoe kom je aan die mooie IR pass filters Arnaud?
    Euh, kopen?

Er zijn verschillende leveranciers van dit soort filters, maar er is standaard Schott glas te koop met deze eigenschappen. Voor 35 euro mag je je eigenaar noemen van een 2,5 cm diameter rond stuk Schott glas.

Moet je daarna natuurlijk nog wel in een filterhouder plaatsen....

• Patrick
    antwoordde :
    [offtopic mode] Jazeker, en Rob komt als het goed is ook. Ik was er gister nog. En Arend ben ik nog steeds aan het overhalen dat hij weer komt. Het zou geweldig zijn als hij bij de frisse start van het seizoen zelf ook weer een frisse start maakt bij tweelingen[/offtopic mode]

Hoe kom je aan die mooie IR pass filters Arnaud?

• Arnaud
    antwoordde :
    Hah, geweldig Arnaud. Jij schopt het nog ver, perfectionist die je bent
    Perfectionist? Ikke?

Ga jij ook nog het 30-jarige bestaan onzer sterrenwacht vieren?

• Patrick
    antwoordde :
    Hah, geweldig Arnaud. Jij schopt het nog ver, perfectionist die je bent
    Dit is echt gaaf, gewoon op de site van de ESA! Dat is echt wel een prestatie!

Cool man!

• Jefke
    antwoordde :
    Dat moet toch goed voelen . Het is inderdaad zo dat de meeste astrofotografen liever niet fotograferen als er geen superplaatje te maken is. Het is blijkbaar nog mogelijk om bij een lage stand goede fotos te maken met wetenschappelijke waarde. Zo vind ik ook dat Ralf Vandeberg goed bezig is. Foto's maken van Uranus, terwijl die nooit aan bod komt omdat er geen superplaatje van te maken is.
    Zo moet het zijn. :lol:

Gast antwoordde
    Mooie eer en foto Gefeliciteerd

• Arnaud
    antwoordde :
    Jaaaaah

Mijn opname staat op de ALPO Japan site:

http://www.kk-system.co.jp/Alpo/Latest/Venus.htm

En hij kan de vergelijking nog goed weerstaan, al zeg ik het zelf... :P

Inmiddels staat de image ook zijde aan zijde met Damian Peach op de ESA site, waar het tenslotte allemaal mee begonnen was.

http://sci.esa.int/science-e/www/obj...odylongid=1874

Jason Hatton, een van de leden van het ESA initiatief en zelf een belangrijke Venus-imager was zelfs onder de indruk dat ik uberhaupt nog een image kon nemen, zelf heeft hij vanaf juli al geen resultaten meer vanwege het feit dat Venus al zo dicht bij de zon staat.

Mijn dag kan niet meer stuk

Gast antwoordde
    Klasse foto('s) Arnaud!

• Arnaud
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Deepsilence80s
    mooi gedaan , ik miste venus eens , het is bijna altijd jupiter en saturnus of mars hier he zou leuk worden als sommigen neptunus of uranus beginnen te stacken ^^
    Wordt aan gewerkt! Ik doe ook mee aan de Uranus-actie. Ik heb een weekje vrij en als het weer meezit probeer ik Uranus ook nog te imagen.
    8)

Volgend jaar heeft Venus 2 hele goede elongaties. Ik ben nu alvast aan het oefenen, ik hoop volgend jaar een bijdrage te leveren aan het ESA project

• Arnaud
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door b@rry
    Vroege vogel!

Super opnames!

Ik snap nog niet hoe je zo een opname krijgt bij daglicht, kan je dat is toelichten?
    Opnamen van Venus maken in daglicht is eigenlijk vrij gemakkelijk. Venus is waanzinnig helder. Zelfs in vol daglicht kun je Venus met sterke vergroting bekijken. En het imagen is ook vrij makkelijk.
    Als je goed kijkt zie je dat het roodkanaal een vrij donkere achtergrond heeft. Het groenkanaal heeft een iets grijzere achtergrond en de blauwe nog iets lichter. Dat komt omdat de lucht blauw is. Het blauwkanaal pakt het meeste strooilicht mee. Maar toch kun je nog duidelijk een Venusbeeldje imagen, puur omdat Venus zo ontzettend helder is.
    Daarnaast maak ik gebruik van een experimenteel filter, dat goed blijkt te werken.

Ik ben benieuwd hoe lang ik het vol kan houden, Venus snelt nu de zon tegemoet.

• Deepsilence80s
    antwoordde :
    mooi gedaan , ik miste venus eens , het is bijna altijd jupiter en saturnus of mars hier he zou leuk worden als sommigen neptunus of uranus beginnen te stacken ^^

• SkyGuy
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Arnaud
    Iedereen die wat presteert op het gebied van planetaire imaging stuurt daar zijn opnamen heen. En ik ben aanbevolen om dat ook te doen.

Arnaud
    En daar ben ik het helemaal mee eens . Prachtige opnamen weer Arnoud!

• Arnaud
    antwoordde :
    Dat zijn weer mooie opname van Venus Arnoud!

Heb je al eens wat gehoord van dat project waar je de foto's van Venus kan heensturen?

Groeten Patrick
    Ja,

Daar doe ik ook aan mee. Deze foto's gaan daar ook naartoe. Dit zijn overigens ook de eerste die ik naar de ALPO Japan wil sturen. Iedereen die wat presteert op het gebied van planetaire imaging stuurt daar zijn opnamen heen. En ik ben aanbevolen om dat ook te doen.

Arnaud

• b@rry
    antwoordde :
    Vroege vogel!

Super opnames!

Ik snap nog niet hoe je zo een opname krijgt bij daglicht, kan je dat is toelichten?

Werken...
X