Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

PST-shots dag twee

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

PST-shots dag twee

DEZE keer heb ik het met de 350D geprobeerd.
    Nog altijd niet veel te zien op het oppervlak , maar aan de rand is nog altijd wat te zien .

Wow! Die eerste is prachtig!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Die eerste foto is prachtig Sky, mooi gedaan!

Commentaar

Hee - ligt het nu aan mij, of is de oppervlaktehelderheid van de zon in dat tweede plaatje asymmetrisch? De rechterkant lijkt me wat donkerder dan de linkerkant. Wolkjes, of iets ingewikkelders?
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Mooie shots sky!

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
            Hee - ligt het nu aan mij, of is de oppervlaktehelderheid van de zon in dat tweede plaatje asymmetrisch? De rechterkant lijkt me wat donkerder dan de linkerkant. Wolkjes, of iets ingewikkelders?
            Komt waarschijnlijk omdat de camera niet perfect recht tegen het oculair is gehouden.(?) Heb ik ook altijd last van.
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ah, ik dacht dat het prime-focus was. Skywatcher...?
              The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Mooie foto's, vooral de eerste

Commentaar

Lijkt me wel dat het prime focus was. Zo ver ik weet kan je met een slr geen foto's maken door de camera voor het occulair te houden.

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
                    Je hebt gelijk Brinx , wat je ziet is vignetering .
                    Dat komt doordat de blokkeerfilter kleiner is dan de fieldstop van het oculair .
                    Primefocus is met de PST spijtig genoeg niet mogelijk , de focus is beperkt .

Commentaar

Ah, dat is het! Bedankt voor de opheldering.

A MacBook user!

Commentaar

Werken...
                      X