Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus

Hoi,

Ik heb vanochtend Venus weer geimaged, en de seeing was zo goed dat er duidelijke banden geregistreerd konden worden. Voor het gemak staat er een grote V op Venus, zodat je hem niet gauw met iets anders vergist.....
    Zelfs in het blauwkanaal zie je detaillering, dus als je een geschikt blauwfilter hebt, kun je details op Venus ook zonder UV-filter vastleggen.

Groeten,

Arnaud[/list]

Fototje doet het niet
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

:|

Huh? Ik kanhem zelf wel zien in het forum. Misschien kun je de link openen?

Commentaar

Ik kan hem ook gewoon zien.

Mooi, hoor!

Commentaar

Nu zie ik m wel :S

Appart. Maar wel een mooie opname Arnaud!!!
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Een mooi scherpe opname. Zo zie je er niet veel
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

mooie foto!
              maar wat bedoel je met het blauwkanaal? worden dan juiste de blauwe kleurcomponenten door gelaten of worden ze juist tegengehouden?
              en gebruik je daar dan gewoon van die kleine gekleurde filtertjes voor?
              groeten erik
              Meade LXD75 8" Schmidt Newton
              The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

Origineel geplaatst door eriko
                mooie foto!
                maar wat bedoel je met het blauwkanaal? worden dan juiste de blauwe kleurcomponenten door gelaten of worden ze juist tegengehouden?
                en gebruik je daar dan gewoon van die kleine gekleurde filtertjes voor?
                groeten erik

Bedankt.

Ik werk inderdaad in afzonderlijke kanalen, dus ik neem de blauwe, groene en rode golflengten apart op en voeg ze later samen tot een kleurenopnamen. Het blauwkanaal image ik door een filter dat alleen blauw licht doorlaat.

Groeten,

Arnaud

Commentaar

ik snap het. bedankt voor je antwoord
                  Meade LXD75 8" Schmidt Newton
                  The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

Mooie opnames. Heel mooi en scherp! Ook erg leuk dat je er details in kan zien.

Commentaar

Hioj gaat goed met je nieuwe camera he Arnoud!

Gave foto's van venus hoor, scherp en detailrijk. Dit zijn geen gemakkelijke foto's.

Groeten Patrick
                      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Mooie foto's Arnaud! Welke camera heb je nieuw?
                        Gaan we binnenkort weer waarnemen in Stellendam? Ik kijk daar naar uit!
                        Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Origineel geplaatst door b@rry
                          Mooie foto's Arnaud! Welke camera heb je nieuw?
                          Gaan we binnenkort weer waarnemen in Stellendam? Ik kijk daar naar uit!
                          Hoi Barry,

Dank je, Ik heb dezelfde camera als de laatste keer, de SkyNyx 2-0, die heb ik nu net een maandje of zo. Dit is een beetje de opvolger van de ToUcam-achtige camera's

Lijkt me leuk. ik zit nu in de vakantieperiode op mijn werk, wat wil zeggen dat mijn collega's lekker in de zon zitten terwijl ik loop te zwoegen, maar in Augustus neem ik vast nog wel een weekje vrij en dan heb ik ook wat meer ruimte om weer eens een nachtje te kijken in Stellendam. Ik wil met name eens kijken naar Mercurius en Uranus.

Dus ik zie je daar dan wel weer!

Groeten,

Arnaud

Commentaar

Werken...
                          X