Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter vers van de pers

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter vers van de pers

Deze heb ik net een uurtje geleden genomen met mij bresser messier 150/1200 newton:

en

Das best netjes voor een newton met een redelijke obstructie al zeg ik het zelf.

Ik heb ze van het balkon in mijn flat genomen. Dat was zowiezo een leuk experiment aangezien het balkom ongeveer 2 bij 1 meter is..
    Ze zijn helaas maar op F16 genomen...

Mijn best jupiter met mijn vorige telescoop is (orion starmax 102mm maksutof cassegrain:

kijk en vergelijk.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Indrukwekkend! Ik denk dat hier meer detail zichtbaar is dan bij mijn opname met de webcam, die ik een paar dagen geleden postte. Mooi!

Ik zie alleen wel nogal duidelijke artefacten in de eerste twee plaatjes, afkomstig van sterke wavelet filters denk ik: de kringen vanaf de rand naar binnen zijn goed zichtbaar. Bij het derde plaatje zie ik die trouwens niet!

Erg netjes in ieder geval. Zijn dit gestackte beeldjes van een webcamsessie?
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Mooie foto's Patrick!
      Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Echt mooi vergroot.
        Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
          Ik zie alleen wel nogal duidelijke artefacten in de eerste twee plaatjes, afkomstig van sterke wavelet filters denk ik: de kringen vanaf de rand naar binnen zijn goed zichtbaar. Bij het derde plaatje zie ik die trouwens niet!

Erg netjes in ieder geval. Zijn dit gestackte beeldjes van een webcamsessie?
          Yep, ik heb behoorlijk ge-wavelet ja. Misschien helpt een licht gaussian blur. Dat probeer ik nog wel.

Ik heb zo'n 700 a 800 beelden gestacked voor de ene, en zo'n 500 voor de andere.

De seeing zakte ineens in na 1 uur 's nachts.

Commentaar

Welke maan is dat eigenlijk die op je prachtig tweede opname verschijnt, Patrick? Ganymedes?

Ik weet nl. niet hoe kleurecht de pixels op de plaat zijn, maar de kleur van het maantje is in dat geval zeker niet overeenkomend met Europa en Io. Dus wellicht Callisto?
            This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Het is onze vriend ganymedes volgens Starry Night.

Commentaar

Werken...
              X