Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

eerste webcam maan mozaiek net gemaakt

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

eerste webcam maan mozaiek net gemaakt

Mijn eerste webcam poging:

Mozaiek van de maan net geimaged en bewerkt
    Webcam in primair brandpunt van de meade 2114 ds

Photoshop: Match color en heel klein beetje unsharp mask.
    foto is op 60% van orgineel:

Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

En het is een goede eerste poging geworden .

Commentaar

Nice B@rry!!! Echt mooi!

Commentaar

Dank je! Ik ben er erg blij mee met dit resultaat, alleen hoe krijg ik nou de verschillende tinten zwart van elk individuele foto weg? die van het zwart rondom de maan.
        Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Dat is een puike foto B@rry!

Ik wil oon nog eens een keer een mozaiekje maken van de maan, lijkt me geweldig!
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

mooi gedaan
            Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Barry, zeer cool! Heb je losse foto's genomen met de webcam, of heb je filmpjes gemaakt en die later gestackt?
              The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Dank je wel voor het compliment!
                Ik heb losse fotos gemaakt en deze onbewerkt in PS gemozaiked, Ik heb het programma registax wel maar weet er nog niet goed mee te werken.

Commentaar

Heeej, mooie foto zeg! Ook mooi inelkaar gepuzzeld zeg!

Commentaar

Origineel geplaatst door b@rry
                    Dank je! Ik ben er erg blij mee met dit resultaat, alleen hoe krijg ik nou de verschillende tinten zwart van elk individuele foto weg? die van het zwart rondom de maan.
                    Hoi Barry,

Dat kun je het beste met een 'levels" correction doen in photoshop. Als je een van de lichtere vlakken selecteert en photoshop 'verteld' dat dit zwart is, dan corrigeer je voor de lichtere vlakken. Heb je photoshop? Ik kan het misschien wel eens in wat meer detail uitleggen, maar in een forum is dat zo moeilijk.....

Je foto ziet er dan zo uit:

Leuke foto trouwens! Doet me denken aan mijn eerste maanmozaiken, daar ben ik mee begonnen met imagen. Het lijkt alweer zo lang geleden....

Commentaar

Arnaud dank je, ik deze handeling toegepast op de image. Nu heb ik de maan als compilatie compleet.

Ik ben verder gegaan met registax, had 2 juli ook een movie gemaakt van de maan. Ik heb deze geladen in registax en gealined op een gedeeldte:

Ik heb mijzelf de volgende opdracht dan ook geven om de maan per gedeelte op te nemen ( geen vergroting en een met 2x vergroting), en dan deze afzonderlijk te bewerken in registax om zo een nog betere compilatie van de maan te krijgen. Ook wil ik de regio's op de maan kunnen benoemen, en toch proberen om de belichtingstijd iets aan te passen.

Commentaar

scherper nu
                        Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Hoi Barry!

ja, dat werkt heel goed. Toen ik maanmoziaken maakte met mijn C9, had ik een klein beeldveld. Ik heb toen wel 100 avi-filmpjes gemaakt, deze allemaal gestackt en de resulterende 100 plaatjes aan elkaar gezet in paintshop pro. De resolutie wordt dan waanzinnig, het lijkt wel alsof je met een apollo boven de maan zweeft!

Hier een paar voorbeelden van vorig jaar (20% ware grootte):

En twee uitsnedes (50% ware grootte):

Het is echt een heel dankbaar werkje, je kunt hier hele mooie posters mee maken. Ik heb ze gemaakt op de manier die jij nu beschijft. Als je inzoomt op de maan en je maakt van elk fragment een filmpje, dat je in registax stackt en verscherpt, kun je al die filmpjes uiteindelijk samen voegen tot een totaalmozaik!

Ik wens je veel succes, misschien ga ik het in het najaar ook weer doen.

Commentaar

Wow!!! deze zijn wel super super vet!!

Commentaar

Wow arnaud, echt fantastisch!

Commentaar

Werken...
                              X