Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zon op 03-06-06

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zon op 03-06-06

Mijn allereerste astrofoto! Gemaakt met een huis- tuin- en keuken Sony DSC-S60 uit de losse hand door de Coronado van sterrenwacht Copernicus in Overveen. Helaas kon ik hem nooit helemaal in beeld krijgen, omdat er anders een waas over de foto trok, niettemin best een leuk plaatje als eerste foto dactht ik zo . Granulatie en zonnevlammen duidelijk te zien.

Klik!

En Jupiter door Harro's scoop! Verder zelfde specs behalve dat het nacht was natuurlijk. Trilde te veel, en absoluut niet echt de beste manier om foto's te maken, maar de banden zijn te zien en zelfs 2 maantjes voor de betere observeerder;

Klik!
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Super foto van de zon Steem!!! Echt geweldig.. maarja, dat wist je al :P

En van Jupiter! Ik blijf het een plaatje vinden! Ook dat je die 2 manen nog ziet!

Commentaar

erg mooi die vlammen

Commentaar

Die zonnefoto is best scherp! Dat is me nog niet gelukt met de Coronado.
        In het topic http://astroforum.ddq.nl/viewtopic.php?t=2145
        Gaf Ralon73 een linkje naar een goede handleiding om de foto optimaal te krijgen.
        http://www.allaboutastro.com/Articlepag ... gtips.html
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Bedankt Nop, dat ga ik thuis zeker even proberen!
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Die eerste foto is inderdaad super mooi. Prachtig, die zonnevlammen. Echt een klasse foto!

Over de tweede foto; Wel grappig dat je de stofbanden kan zien! Er zijn mooiere foto's van Jupiter in omloop, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd.

Commentaar

Ach, die Jupiter had ik alleen geplaatst omdat het me zo verbaasde dat de wolkenbanden er op stonden. Verder is het gewoon een fl*tfoto (op en top netjes dit).
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
              X