Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 02-06-2006

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 02-06-2006

Gisteravond besloten om rond 22.00 m'n telescoop (Bresser Galaxia 114mm/900mm) naar buiten te halen. Op wat sluierbewolking na was het helemaal helder. Het viel me op dat de seeing erg goed was.

Rond 22.45 uur stond Jupiter prachtig in het zuiden en heb ik meteen m'n digitale camera (Nikon Coolpix 3700) gepakt en wat foto's geschoten. Deze heb ik net nog bewerkt met Photoshop. Ik ben erg blij met het resultaat, Io en Ganymedes waren duidelijk te onderscheiden op de foto's en ook de wolkenbanden zijn lichtjes te zien.

Daarna heb ik wat aanpassingen in de setup van de camera gedaan en zo kon ik deze toch goed gelukte foto maken, op de ruis na:

Nogmaals wil ik zeggen dat de seeing er goed was. Normaal heb ik altijd wel wat vertroebeling in het beeld, maar dat kon ik nu niet merken. Hopelijk is het vanavond weer zo helder, de vooruitzichten zijn in ieder geval goed!

Mooi Freek

Schiet jij ze nog steeds uit losse hand? Ik beweeg veel, en bij vooral zo'n kleine objecten zie je beweging heel erg goed

Commentaar

Ik neem ze nog steeds uit de losse hand, ik heb namelijk geen adapter. Het fotograferen van planeten gaat nu makkelijker met een optie die ik gisteren heb 'ontdekt', dit zorgt ervoor dat kleinere objecten makkelijker te fotograferen zijn (en het resultaat) ook beter is. Dezelfde optie heb ik gebruikt bij de foto's bij het topic "Eigen fotografie" van die bloemen.

Je moet ook goed stil en ontspannen staan, want anders lukt het echt niet.

Commentaar

Dit zijn zeer mooie opnames Freek
        heb jij het origineel van de eerste nog ,en zou je die willen doormailen?
        i'll pm you

Commentaar

Mooie opname zeg! Ik heb het zelf ook nog even geprobeert maar mijn telescoop was nog niet afgekoelt en er hingen sluiers dus het is niet echt goed gelukt. Maar mijn complimenten hoor, erg mooie opnamen!

En gisteravond stond ik ook buiten, komt er net toen ik 5 foto's had gemaakt, weer bewolking opzetten . Kon ik alles weer afbreken. En alsof dat niet genoeg is BEN IK NU DIE 5 FOTO's OOK NOG KWIJT .

Maarja volgende keer beter

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
            BEN IK NU DIE 5 FOTO's OOK NOG KWIJT .
            Hoezo kwijt?

Commentaar

Nou ik zette ze over op een memorystick, en toen ik erop keek stonden ze er niet meer op en ook niet meer op de pc . Achja, ze waren toch niet zo goed

Commentaar

Mooie opnames Freek! Welke optie heb je eigenlijk gebruikt?
                - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                - EQ3, aandrijving + poolzoker
                - Bresser 10x50
                - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
                  Mooie opnames Freek! Welke optie heb je eigenlijk gebruikt?
                  "Close-up", zoals bij de meeste Nikon-camera's ingesteld kan worden.

Commentaar

Heej, die optie heb ik ook. Ook maar eens gebruiken dan. Thx Freek

Commentaar

mooi gedaan man , ik denk da ik eens naar buiten ben.
                      Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Wauw!! Echt een mooie foto dit!!
                        Ik had nooit gedacht dat je dat zou kunnen bereiken met een 114mm newton!!
                        En al helemaal niet los uit de hand!!
                        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Wat een superplaatje zeg! En dat zo laag boven de horizon met notabene een f***ing elfje!!
                          Heel erg knap gedaan, freek.
                          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

De seeing was het gewoon té goed. Ik heb nog nooit zo'n heldere hemel gehad. Ik heb voor de details wel heel wat moeten prutsen in PS, contrast, scherpte, enz. Maar ik ben er in ieder geval super tevreden mee, geweldig!

Commentaar

Hele mooie foto's, Freek! Super!

Commentaar

Werken...
                              X