Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De eclips vanuit Jalu (Libie) en Jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Phwoaar, wat een vreselijk goede foto's! Gaaf om te zien wat er allemaal mogelijk is met een C9.25 - ik heb 'm ook, maar ik heb nog niets gedaan met astrofotografie. Duurt denk ik nog wel even voordat ik zover ben als jij!

Welkom op het forum!!
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ik heb de afgelopen maanden een soort van "speed" cursus gedaan wat kosmologie betreft, en ik heb in een vrij korte tijd heel veel mooi materiaal gezien, maar jouw foto's staan daar wat mij betreft in de top!

WOW wat een super kwaliteit foto's!!

Ik kan niet wachten om nog meer van je te zien!

Keep on the good work!
      De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Welkom! Wat een prachtige foto's, geweldig!

Commentaar

Wowwwwwwwz. Kijk dat zijn nou dus echt prachtige foto's. *Dwijlt kwijl op*

Arnoud welkom op het astroforum

Commentaar

Welkom Arnaud

Nette Foto's allemaal zeg ... vooral de jupiter is niet slecht voor zijn lage stand.

Mooi !

Commentaar

PFFF KICKE FOTO'S ZEG!!! op deze manier wil ik ook wel fotos maken!!:O.. haha..

die van saturnus vind ik mooi! mars en jupiter trouwens ook.. mm eignelijk vind ik ze allemaal wel mooi

Commentaar

Welkom Arnaud! Prachtige foto's heb je gemaakt, zeg! :o

Commentaar

Bedankt allemaal voor jullie lovende woorden! Ik zal zeker meer plaatjes posten als ik ze heb, maar onder deze slechte omstandigheden (grijze nachten en storm), zal het nog wel even duren.

Marijn, waar in Souburg woon je? Ik heb zelf zo'n 7 jaar in Oost-Souburg gewoond, toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik verlang nog wel eens naar de donkere nachten daar... Mijn ouders en broer wonen nog steeds in Oost-Souburg. Ik woon nu in Vlaardingen.

Maantje Miranda, hoe is de lichtvervuiling daar in Rockanje? Arend en ik gaan voor donkere nachten meestal naar Stellendam, maar dat is een eind rijden. ik ben een keer in Oost-Voorne wezen kijken, maar de lichtvervuiling is daar nog niet veel beter dan in Vlaardingen....

En Nightsky, Jupiter is inderdaad een lastig object op het moment. het duurt nog een jaar of 4 eer hij weer lekker hoog staat. Afwachten maar. Deze image is overigens onder de meest onwaarschijnlijke omstandigheden gemaakt, vanaf mijn balkon, onder slechte seeing voorspellingen en slechts 19 graden boven de horizon, vlak boven de Shell Raffinaderij in Pernis!

Bedankt voor jullie welkom!

Commentaar

ja wadde , je moet eens zoals job genehiau een verschil maken met de hubble mars en jouw mars en dan de prijs van jouw scope of materiaal en dat van de hubble
                    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Arnaud
                      Marijn, waar in Souburg woon je? Ik heb zelf zo'n 7 jaar in Oost-Souburg gewoond, toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik verlang nog wel eens naar de donkere nachten daar... Mijn ouders en broer wonen nog steeds in Oost-Souburg. Ik woon nu in Vlaardingen.
                      Ik stuur je even een PB, niet echt handig om al die gegevens te openbaren...

Wel cool dat je hier hebt gewoond!!

Commentaar

Tjonge, adembenemende foto's, allemaal....
                        Obsession 18 inch F/4.5
                        Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

Werken...
                        X