Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De eclips vanuit Jalu (Libie) en Jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De eclips vanuit Jalu (Libie) en Jupiter

Hallo iedereen!

Dit is mijn eerste entry op dit forum. Ik kreeg de link door van Norbert Schmidt, die ik via de Email ken. Mijn naam is Arnaud van Kranenburg, sinds ruim een jaar actief in het vastleggen van planeten. Onlangs heb ik de eclips gezien in Libie en het leek me leuk om mijn resultaten te posten als een soort van introductie. Ook heb ik laatst Jupiter geimaged en ondanks de lage stand is het best aardig gelukt.

Dit is een combinatie van de corona bij een brandpunt van 1100 mm en 560 mm.

Dezelfde combinatie, maar nu met alleen de images van 1100 mm.

Een impressie van het tweede contact

Derde contact en chromosfeer.

En als laatste Jupiter en Europa, opgenomen op 12 mei door een Celstron C9.25 met een ATK 1HS webcam.

Veel plezier ermee!

Arnaud

eclips

Hoi arnaud,

Dat zijn natuurlijk waanzinnige foto's.

Klasse hoor.

groetjes Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Welkom Arnaud! Nou, dat is een geslaagde eerste post!!
      Ik wist ook niet dat je met de russentonne zoŽn geweldig resultaat kon boeken! Chapeau!
      Ook die jupiterfoto is prachtig.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Welkom Arnaud
        Die eerste eclipsfoto's komen mij bekend voor.
        Persoonlijk vind ik ze te overbewerkt, die laatste vind ik erg mooi.
        Jupiter is ook prachtig om te zien. Beetje raar alleen dat je in de foto hebt staan dat het Jupiter en Europa is en in de tekst Jupiter en Io :P

Maaruh heb je nog meer van die mooie foto's??
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Oeps, Jupiter en Europa dus!!!

Tja, de een vind ze te overbewerkt, de ander weer niet, het is een kwestie van smaak vind ik. Daarnaast zijn de foto's bedoeld voor afdrukken en op een afdruk is de ruis niet hinderlijk meer.

Ik kan de foto's misschien nog eens een keer opnieuw in elkaar zetten (nu ze eenmaal uitgelijnd zijn is het geen kunst meer), maar voorlopig ben ik het even beu. Ik heb nog zoveel vakantiefoto's liggen.....

Commentaar

Wat is je bewerking geweest op de eclipsefotoŽs? Ik heb ze zelf onbewerkt gelaten, maar het lijkt me leuk om de veldlijnen er wat meer uit te laten komen.
            Dit is m sterk verkleind en onbewerkt
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Pfew, die vraag krijg ik wel meer, maar ik heb er niet 1 enkele methode op los gelaten, dus het is vrij lastig om dat in een paar regels samen te vatten.
              Als je foto's wil verscherpen dan kun je er het beste een paar stacken en de waveletfunctie van registax gebruiken. Of je maakt in fotoshop een unscherp masker (gebruik dan een radieel filter om de opname te vervagen), dat werkt ook erg goed.

Ik ben gevraagd om een artikeltje te schrijven in de astrobulletin van de werkgroep astrofotografie over de eclips bewerkingen, misschien kun je die eens lezen (als je lid bent tenminste?)

Groeten,

Arnaud

Commentaar

Okee! Dank je. Die ga ik lezen. Ik ben zelf (nog) geen lid maar lees het astrobulletin graag op de sterrenwacht.
                Groet
                Norbert

Commentaar

He Ossi, waar ken je ze dan van? Ben je ook wezen kijken naar de eclips?

Ik heb nog wel meer fotos gemaakt in het afgelopen jaar, maar om die nu allemaal op het forum te zetten.... Ik heb al een tijdje het idee om een website te beginne, als het zover is stuur ik wel een linkje toe....

Ik heb wel nog een link voor een Saturnus-foto met de storm van afgelopen januari:

Commentaar

echt mooi jongens. Zo goed scherp.
                    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

[quote="Arnaud"]He Ossi, waar ken je ze dan van? Ben je ook wezen kijken naar de eclips?

Ik heb nog wel meer fotos gemaakt in het afgelopen jaar, maar om die nu allemaal op het forum te zetten.... Ik heb al een tijdje het idee om een website te beginne, als het zover is stuur ik wel een linkje toe....

Ik heb wel nog een link voor een Saturnus-foto met de storm van afgelopen januari:

Er was een topic op dit forum waar die foto in stond:

http://astroforum.ddq.nl/viewtopic.php?t=1749

Saturnus is echt prachtig!!
                      Heb je ook mooie foto's van mars in de oppositie?

Ik heb de eclips gemist. Had er het geld niet voorover. Misschien komt mijn tijd nog wel een keer
                      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

OK,

Die is niet van mij, maar van iemand anders.... (van Gorp of zo...)

Bedankt, en Mars, daar heb ik zeker wel wat plaatjes van.....ik begon het toen langzamerhand ene beetje door te krijgen....

Dat lijkt alweer zo lang geleden....

Jammer dat hij weer weg is, dat was een leuk object om te imagen....

Commentaar

Als dit geen knaller van een binnenkomer is.
                          Welkom op astrostart Arnaud .

Commentaar

Goeiedag zeg, dat zijn de mensen die we hier graag zien! Welkom op het forum. Zo te zien kan ik nog heel veel van je leren, Arnaud.
                            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

wat een foto's!!! 8) erg mooi!

Commentaar

Werken...
                              X