Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zon zondag 14 mei

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zon zondag 14 mei

Door een coronado Solarmax 70

Oculairprojectie op een 25mm oculair met mijn EOS300D. In het primaire brandpunt krijg ik geen focus. Zelfs met prisma niet. . Dat ding is niet scherp te krijgen. Dus ik ga het nog eens met de webcam doen!
    Het is visueel door die kijker een fantastisch gezicht! Heel imposant.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Hey Nop, ziet er leuk uit die foto.
    Kun je geen extenders gebruiken om focus te krijgen??
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Kijk! Dat is natuurlijk een prima idee! Helemaal niet aan gedacht.. Volgende keer ga ik dat proberen.. thanks
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hoe kom jij trouwens aan een Solar Max 70??
        Bank overvallen?
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Rijk getrouwd mischien...

Commentaar

Nee hoor, sleutel van de sterrenwacht! Als jullie dat weekend komen mag je er mee spelen.

Commentaar

Waar is dit knopje voor? *Paul drukt bij de kijker op selfdestruct* :P mooie foto nop!

Commentaar

Yuy we mogen met de sleutel spelen

Commentaar

Hallo Norbert,

Ik heb jouw SolarMax foto even in Photoshop geladen om te kijken of ik er wat meer detail uit kon peuteren op Ha gebied.

Dit is het resultaat (foto was niet helemaal scherp en ik denk iets overbelicht). Het is verre van optimaal, maar het geeft wel aan in welke richting je deze foto's kunt processen en wat er zo allemaal uit te halen valt.

Hoop dat je het niet erg vind dat ik aan je foto heb liggen prutsen

Hier staat overigens beschreven hoe je Ha foto's kunt processen om dit resultaat te halen.

http://www.allaboutastro.com/Article...agingtips.html

Mvg,

Raimond
                  i love astronomie

Commentaar

Zoooo Raimond! Te gek hoor! Nooit gedacht dat deze nog zoveel info zou bevatten! Bedankt! Ook voor het linkje.

Commentaar

Werken...
                    X