Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zonnevlekken bij Roel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zonnevlekken bij Roel

Gisteren vanuit de achtertuin met de knake-cam door mijn nieuwe 26mm Celestron Plossl;

en eentje van wat dichterbij:

Zijn dit nou dezelfde vlekken die ik tijdens de eclips bedekt zag worden?
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Zoals ik kan zien....niet, er zijn een paar vlekken bij gekomen.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Jee Roel wat een goede kwaliteit man!
      Zonnevlekken verdwijnen en verschijnen te pas en te onpas. Dus het zijn niet dezelfde.
      Maar chapeau voor uw feauteau!
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wauw! Wat een mooie foto's! Begin nu toch steeds meer te twijfelen of ik niet ook zelf een kanon zal gaan aanschaffen...
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Laat je adviseren Demelza!
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
            Wauw! Wat een mooie foto's! Begin nu toch steeds meer te twijfelen of ik niet ook zelf een kanon zal gaan aanschaffen...
            demelza ben je met hemelsvaartdag enz dat weekend in valkenburg??
            als het dan helder is dat je misschien langskomt.... :scratch:

en mooie opnamen roel !

Commentaar

Ik wil me eerst nog een beetje in de theorie achter het waarnemen verdiepen, Nop. Een telescoop hebben en niets kunnen opzoeken is natuurlijk niet zo handig.

Erwin, geen idee waar ik dan ben.

Commentaar

Demelza: Gewoon beginnen met kijken, al doende leert men. Niet meer uitstellen
                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ik ken mezelf helaas maar al te goed... Dan staat dat ding hier weg te roesten...

Commentaar

Demelza, theories zijn mooi maar er is niets leuker en leerzamer om een avondje/nachtje waar te nemen. Doen we binnenkort!

Commentaar

Ik moet het eerst nog eens bezien of dat inderdaad leuker is dan theories. Maar misschien raak ik nog wel overtuigd! Die foto's van Roel zijn in ieder geval prachtig.

Commentaar

Dank je wel. Maar het blijft leuker om dingen in het echt te zien dan op een foto, de eclips is daar toch het ultieme bewijs voor, he? Kijk gewoon eens wat rond. Adviseurs genoeg!

Commentaar

Das waar. Je bedoelt met die knake-cam toch zeker niet dat ouwe ding wat je bij je had in Turkije?!

Commentaar

Hehe, nee de knake-cam is een goedkope digitale 3.2 mp Kodak-camera met een miniscuul lensje en geen zoomfuntie.. Flutding, maar de enige digicam die ik heb. Ik heb er ook mijn Saturnusfoto mee gemaakt:

Live door de kijker ziet het er allemaal veel mooier uit natuurlijk..

Commentaar

Ook al maak je op zo'n eenvoudige manier foto's Roel, ik kan er nog wat van leren! De enige oculairfoto die ik tot nog toe van Saturnus heb gemaakt is jammerlijk onscherp. Hee, misschien is prime focus (ik weet weer de goede Nederlandse term niet) fotografie met die SLR van jou een mooi plan?
                              The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Werken...
                              X