Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

zonsverduistering turkije

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Steem
    antwoordde :
    Inderdaad erg mooie foto's, maar van al die 15 pagina's zijn er maar 3 daadwerkelijk van de eclips, en 1 van een totaalbeeld ervan. Niet zikkeneurig bedoeld, maar had er graag meer van gezien!

Laat een reactie achter ::

Gast antwoordde
    hiero een nog te gekke site van iemand van het DMS ( Dutch Metoer Sociaty mail groep )

http://www.aviaworld.com/libya2006.html
    echt enorm mooie foto's
    niet normaal mooie keuze van plek en wanner de foto gemaakt meost worden brilliant gewoon !!!

• Steem
    antwoordde :
    @ Erwin

Die 2de foto op de site, hoe erg hij nou wel of niet bewerkt is, die is echt prachtig! Eerste keer dat ik het zie met een duidelijk beeld van het maanoppervlak zelf. Dat is weer speciaal op zijn geheel eigen wijze... dan ga je je echt klein voelen.

• Deepsilence80s
    antwoordde :
    belicht ofzo?

Gast antwoordde
    http://www.photomeeting.de/astromeeting/index_news.htm

wow kijk dit is.. :tongue:

• Martijn
    antwoordde :
    Eigenlijk is het wel gewoon verdomme puur geluk dat dat zo perfect uitkomt. volgensmij zijn we de enige planeet die dit mee maakt. Echt fantasties fenomeen is het eigenlijk.

• Ossi
    antwoordde :
    Als ie dan net zo ver van de aarde verwijderd zou zijn, dan zouden we geen mooie corona zien!!
    Dus ik ben er wel blij mee dat ie is zoals ie is

• Demonfreak
    antwoordde :
    Toch wel jammer dat die maan niet even een paar honderd km groter is in diameter, dan hadden we wat vaker een zonsverduistering gehad.

• Brinx
    antwoordde :
    Mooie reeks, Ton! Je hebt de eerste en laatste contacten ook mooi weten te vangen.

• ton aalbers
    antwoordde :
    een compilatie van de zonsverduistering

• ton aalbers
    antwoordde :
    In 1999 stond ik in saarbrucken, duistland, onder de wolken. Toen heb ik heel duidelijke de schaduw van de maan letterlijk als een koude wind over me heen voelen en zien komen. Het was donker en het werd ineens pikdonker. Ook vertrok dat plots. Ik verklaar het verschil omdat ik toen niet naar de zon kon kijken. Nu in Side stond ik naar de zon te kijken. Zodra je de diamant ziet, komt eigenlijk gelijktijdig de schaduw aan. Ik heb dus meer op de diamant gelet dan op de schaduw. Omdat het toch wat mistig was konden we de bergen niet scherp waarnemen dus de vertrekkende schaduw was daar ook niet te zien.

• Demelza
    antwoordde :
    Ja, ik heb er nog extra opgelet, omdat iedereen het over die 'muur' had, maar er was geen muur...

• Roel
    antwoordde :
    Wij hebben ook geen schaduw aan zien komen, heeft iemand hier een verklaring voor? Het werd gewoon snel donker, zonder aanstormende zwarte muur...

• ton aalbers
    antwoordde :
    Wij zaten in het palm D`or hotel in Side.
    Onze keuze was om achter het hotel op een heuveltje te gaan staan zodat we de schaduw mooi het taurus gebergte in zouden kunnen zien trekken. Helaas was dat niet echt goed waarneembaar. Wel was op deze heuvel rondom een prachtige horizon te zien in schitterende kleuren

• Demelza
    antwoordde :
    Ja Ton, waar heb jij gekeken?

Werken...
X