Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto's van voor, tijdens en na de eclips

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Demelza
    antwoordde :
    Nop in het wild..... Dat was inderdaad het enigste minpunt. Maar ja, het was all-in...

Laat een reactie achter ::

• Nop
    antwoordde :
    En nop natuurlijk in het wild. Not to be forgotten..

• Demelza
    antwoordde :

Gast antwoordde
    ahw

demelza ik heb de totale verduistering in ''98 of 2000 gezien ( welk jaar weet ike ffe niet meer )

toen zag ik het gebeuren vanaf de leger begraafplaats margraten !!!
    ( waar ik elk jaar weer kom te gek en heel mooi daaro )

• Demelza
    antwoordde :
    Jullie hebben inderdaad een hoop gemist!

Gast antwoordde
    ik heb al eens een totale verduistering mee gemaakt maarja een tweede zou tog mooi zijn.
    en leuke foto's inderdaad.

• Amica
    antwoordde :
    Wat een superfoto's allemaal!!! :applaus:

Krijg steeds meer zin in de volgende eclips waar we gewoon met z'n allen heen moeten gaan!!!

Want ik merk nu wel wat ik allemaal gemist heb...

• Martijn
    antwoordde :
    nu nog ff een namenlijstje er bij doen norbert!

• Nop
    antwoordde :

Bovenste rij: Henk, Brinx, Wendy, Martin, Harro, Vriendin-Roel, Roel
    Onderste rij: Gerard, Bart, Demelza, Nop

Gast antwoordde
    Verpest niet gelukkig. Ik ken het hoor, instellingen doen en dan vergeten terug te zetten, de rits foto's erna zijn dan meteen van mindere kwaliteit *arg*. Lijkt me sowieso moeilijk hoor foto's van de eclips maken, je moet in no time de goede instellingen vinden en dan schieten bij het leven EN dan ook nog van de eclips genieten.

• Brinx
    antwoordde :
    Klopt - ik was eerlijk gezegd gewoon vergeten om de gevoeligheid terug te schroeven naar 200 ISO (laagste stand voor mijn camera)... beetje stom, maar gelukkig heeft het de foto's niet compleet verpest

Gast antwoordde
    Waarom iso 800? zit namelijk veel ruis in nu

• Martijn
    antwoordde :
    whow meer kan ik niet zeggen zat gewoon met openmond te kijken

• Brinx
    antwoordde :
    ...en hier een foto van de totaliteit, maximaal ingezoomd met een D50 en een 18/200 mm lens. Belichtingstijd 1/80 seconde, op F/11 en filmgevoeligheid 800 ISO. Oorspronkelijke plaatje was in RAW.

Het valt me nog mee hoe groot ik de zon erop kon krijgen zonder gebruik te maken van een telescoop.

• Brinx
    antwoordde :
    Hier een fotootje van tijdens de totaliteit, met de ring hoog boven zee (grote beeldhoek, ook te zien aan de kromming van de horizon).

Best wel spookachtig eigenlijk, zo'n 'black hole sun'! Rondom je heen zag je zo'n avondlucht als op deze foto, en Venus en Mercurius waren allebei zichtbaar. Venus als enorm heldere 'ster' lager in de hemel in het westen, en Mercurius als zwak puntje precies tussen de zon en Venus in. Wellicht dat een van de andere eclipsgangers een plaat heeft kunnen maken van het gezelschap?

Trouwens, nog voor het eerste contact liet Harro ons zien dat Venus gewoon overdag ook prima te zien is! Met het blote oog is hij (zij?) niet te vinden, maar als je weet waar je je telescoop op moet richten zie je inderdaad een keurig planeetje - Venus ziet er dan uit als een soort miniscule versie van onze maan wanneer je die overdag ziet, een bleek melkachtig half schijfje.

Ik plaats later nog een gedetailleerdere foto van de corona, maar wacht maar totdat je die opnamen van Norbert straks ziet! Die zijn pas echt schitterend gelukt.

Werken...
X