Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto's van voor, tijdens en na de eclips

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto's van voor, tijdens en na de eclips

Terwijl ik door de foto's aan het spitten ben om te kijken welke ik wil laten afdrukken geef ik jullie alvast een leuke foto die tijdens de bedekking is gemaakt: deze foto is dus genomen op ongeveer 5 voor 2 's middags.

Hoewel de eclips zelf ten opzichte van deze foto zeg maar rechtsboven buiten beeld staat valt het me op dat de meerderheid van de mensen naar de horizon kijkt in plaats van naar de corona! De persoon in de voorgrond (die over de witte postorderscoop gebogen staat) is Harro, die daar koortsachtig op Vulcanoiden aan het jagen is.

Meer foto's volgen!
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

jemig echt mooi. Zelfs bij deze foto enkel krijg ik al de rillingen :S
    [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

WE WANT MORE!

Commentaar

Mooi zeg, ben benieuwd naar de rest!

Commentaar

Wat een ervaring! Jouw foto's zijn trouwens beter dan de mijne, Brinx.
          Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
          http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Hier een fotootje van tijdens de totaliteit, met de ring hoog boven zee (grote beeldhoek, ook te zien aan de kromming van de horizon).

Best wel spookachtig eigenlijk, zo'n 'black hole sun'! Rondom je heen zag je zo'n avondlucht als op deze foto, en Venus en Mercurius waren allebei zichtbaar. Venus als enorm heldere 'ster' lager in de hemel in het westen, en Mercurius als zwak puntje precies tussen de zon en Venus in. Wellicht dat een van de andere eclipsgangers een plaat heeft kunnen maken van het gezelschap?

Trouwens, nog voor het eerste contact liet Harro ons zien dat Venus gewoon overdag ook prima te zien is! Met het blote oog is hij (zij?) niet te vinden, maar als je weet waar je je telescoop op moet richten zie je inderdaad een keurig planeetje - Venus ziet er dan uit als een soort miniscule versie van onze maan wanneer je die overdag ziet, een bleek melkachtig half schijfje.

Ik plaats later nog een gedetailleerdere foto van de corona, maar wacht maar totdat je die opnamen van Norbert straks ziet! Die zijn pas echt schitterend gelukt.
            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

...en hier een foto van de totaliteit, maximaal ingezoomd met een D50 en een 18/200 mm lens. Belichtingstijd 1/80 seconde, op F/11 en filmgevoeligheid 800 ISO. Oorspronkelijke plaatje was in RAW.

Het valt me nog mee hoe groot ik de zon erop kon krijgen zonder gebruik te maken van een telescoop.

A MacBook user!

Commentaar

whow meer kan ik niet zeggen zat gewoon met openmond te kijken
                [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Waarom iso 800? zit namelijk veel ruis in nu

Commentaar

Klopt - ik was eerlijk gezegd gewoon vergeten om de gevoeligheid terug te schroeven naar 200 ISO (laagste stand voor mijn camera)... beetje stom, maar gelukkig heeft het de foto's niet compleet verpest

A MacBook user!

Commentaar

Verpest niet gelukkig. Ik ken het hoor, instellingen doen en dan vergeten terug te zetten, de rits foto's erna zijn dan meteen van mindere kwaliteit *arg*. Lijkt me sowieso moeilijk hoor foto's van de eclips maken, je moet in no time de goede instellingen vinden en dan schieten bij het leven EN dan ook nog van de eclips genieten.

Commentaar

Bovenste rij: Henk, Brinx, Wendy, Martin, Harro, Vriendin-Roel, Roel
                        Onderste rij: Gerard, Bart, Demelza, Nop
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

nu nog ff een namenlijstje er bij doen norbert!

Commentaar

Wat een superfoto's allemaal!!! :applaus:

Krijg steeds meer zin in de volgende eclips waar we gewoon met z'n allen heen moeten gaan!!!

Want ik merk nu wel wat ik allemaal gemist heb...

Commentaar

ik heb al eens een totale verduistering mee gemaakt maarja een tweede zou tog mooi zijn.
                              en leuke foto's inderdaad.

Commentaar

Werken...
                              X