Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maantje met D50

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maantje met D50

Niets speciaals hoor, maar ik vind het zo leuk dat ik de maan er herkenbaar op heb gekregen dat ik 'm even op het forum plemp. Hier een cropje van een foto die deze avond nog genomen is:

Gebruikt: Nikon D50 met Tamron 18/200. De instellingen ben ik alweer vergeten, ik ben eigenlijk vooral nog wat aan het prutsen met verschillende modi! In ieder geval maximaal ingezoomd...

Kan de camera trouwens schade oplopen wanneer ik een foto van de zon maak, ook al gebruik ik een heel korte sluitertijd? Misschien door verhitting van de CCD, of wat dan ook. In dat geval zou ik een extra filtertje aan moeten schaffen!

[edit]: Klik op het plaatje voor een iets grotere versie...deze is iets gethumbnaild
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Leuk Brinx! Ehm, bij jou is het helder? Zit je in belgie?
    Ik zou gewoon wat van dat Baader zonnefolie voor je objectief doen. Ik durf het niet aan.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Leuk begin .. je camera instellingen staan in de exif, de eigenschappen van je foto.

Je kan zonder filter de zon schieten,de zon raakt pas de chip als de sluiter gaat, niet zo als een digi dat de zon er constant op staat te branden. maar hoe wil je scherpstellen , je kan er niet inkijken het licht komt wel direct in je oog.

Commentaar

Ko, daar heb je wel een punt - ik zat ook al te bedenken hoe dat zou moeten...met die zoomfactor is richten per 'dead reckoning' net iets te onnauwkeurig! Misschien dat ik de camera gewoon zo vast moet houden dat ik kan zien wanneer er extra licht door de zoeker komt door het op mijn hand o.i.d. te laten schijnen. Een beetje geklungel in ieder geval. Die Baader folie is nog niet zo'n slecht plan

Dus als ik het goed begrijp ondervindt de gemiddelde lens geen nadelige gevolgen van het op de zon richten? Ik ben natuurlijk niet van plan om hem een kwartier lang vol in het licht te laten 'kijken' natuurlijk... losse momenten van richten, schieten en weer in een veiligere stand zetten zijn voldoende.
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Werken...
        X