Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter en Saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter en Saturnus

Net terug uit de avonddienst, even de 2 grote planeten gefotografeerd, telescoop 13cm F7 newton op een EQ5, camera ZWO ASI120mm mini voorzien van een Baader IR pass filter.
    Jupiter 2650 frames waarvan er 1840 gebruikt, Saturnus 3140 frames waarvan er 2560 gebruikt.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: jup01.jpg views: 237 grootte: 2,2 KB id: 1459385

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: sat03.jpg views: 172 grootte: 2,3 KB id: 1459386

Mooi! Ik zat er op dezelfde tijd naar te kijken, en ondanks de beroerde seeing waren die twee dikke vlekken in de NEB met festoons goed te zien, Jupiter zag er precies uit als op je foto. Saturnus trouwens ook, die heeft minder last van seeing. Eerder op de avond , rond 23u , stond de rode vlek midden voor, hier zit ie net nog op de linkerrand. De SEB er achter is opvallend dun.
    Takahashi Mewlon 210, Altair Astro 152 refractor

Commentaar

Dat ziet er mooi uit! Vooral Saturnus oogt hier lekker scherp. Heb je hier nog een Barlow bij gebruikt?
      Skywatcher 150/750 DPS / EQ5 pro synscan / Albinar 7x50

Commentaar

skyfan idd visueel was het ook een mooi gezicht ik moet zeggen dat de aanschaf van het Baader IR pass filter een goeie is.

Gerritsen Ik heb idd een 2X barlow gebruikt.

Commentaar

Spatzuiver, geweldig uit zo'n kleine kijker!

Commentaar

Hey Michel alles goed? Dank ik moet zeggen een van mijn recentelijke betere aanschaffen is het Baader IR pass filter, deze werkt vanaf 685nm en is goed te gebruiken met wat kleinere telescopen.

Commentaar

Hoi Sidney, hmm slecht gaat het zeker niet. Gezond!
              Ik zie hier dat dit filter een zeer gunstig effect heeft (je maakt er ook graag reclame voor..)! Ga ik ook eens checken.

Commentaar

Prachtig scherp zeg! Ik wil ook zo'n filter Ik vind de foto's wel wat donker of is dat mijn stomme scherm?
                Spuit 9 op zijn minst...
                16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Esther, het is erg scherm afhankelijk op mijn laptops ( Windows en Linux) zijn ze goed te zien, op mij I-pad wat donkerder en op de Samsung schermen van werk een ramp.

Commentaar

Werken...
                  X