Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter Saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter Saturnus

Deze 2 gasreuzen een uurtje geleden gefotografeerd, het is wel een ramp om ze er knap op te krijgen met deze lage standen.
    Telescoop: 11.5 newton F7.8 @ 15.6, camera: Asi 120mm voorzien van een roodfilter, montering EQ3.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: jupiter.jpg views: 132 grootte: 2,7 KB id: 1455725

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: saturnus.jpg views: 88 grootte: 2,5 KB id: 1455726
    Last bewerkt door sidney; 24-06-20, 09:28.

Helaas zijn je plaatjes niet correct meegekomen.
    Schiedam
    Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
    Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
    Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Ik zie de foto's ook niet

Commentaar

Opnieuw geupload, kijken wat het nu is, het grappige is dat de plaatjes wel zichtbaar waren op mijn i-pad, niet zichtbaar op mijn android telefoon, wel zichtbaar op mijn chromebook.

Commentaar

Leuk, veel detail maar vrij donker.
          Skywatcher 150/750 DPS / EQ5 pro synscan / Albinar 7x50

Commentaar

Dat ziet er niet verkeerd uit voor de relatief kleine opening! Inderdaad nogal aan de donkere kant.
            Misschien kan de helderheid nog omhoog maar als ze al erg donker zijn in het origineel levert dat wellicht (te) veel ruis op.

Commentaar

Werken...
            X