Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan bedekt Venus animatie 19 juni 2020

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan bedekt Venus animatie 19 juni 2020

De video opname van de bedekking is omgewerkt naar een animatie.
    Deze keer is het minder contrastrijk gehouden wat de werkelijkheid beter representeert en waarmee het Venus sikkeltje niet gaat overstralen. Neemt niet weg dat Venus al in de originele opname een tikje overbelicht is om ook de maan voldoende zichtbaar te krijgen. In werkelijkheid moet het Venus sikkeltje nog iets slanker zijn geweest.

Tevens is van 4 momenten nog een fotocollage gemaakt waarbij een poging is gedaan de kraters op de maan zo goed mogelijk herkenbaar te krijgen zonder Venus al te zeer geweld aan te doen.

TSOptics 152mm f/5.9, 2,5x barlow, continuum filter, AST174mm

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Venus_bedekking_19juni2020.jpg views: 0 grootte: 264,1 KB id: 1455469
    Last bewerkt door ReneW; 22-06-20, 16:27. Reden: Edit: 22 juni is nog een animatie toegevoegd (een crop in originele resolutie)

Grote klasse - schitterende animatie .

Commentaar

Daar sluit ik me graag bij aan, prachtige animatie. Indrukwekkend hoe die maan voor Venus langs schuift.
      Balen dat ik het gemist heb maar dit maakt veel goed.
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Zeer fraai. Mooi ook dat je de maan ziet schuiven (en niet Venus). Dat maakt het immense indrukwekkender.
        "I'm gonna have to science the sht out of this." [sic] (Mark Watney - The Martian)

Commentaar

Dank jullie wel.
          De flat werkte niet goed op alle frames en dat zie je een klein beetje terug in de animatie. Toch wat lichte sluierbewolking die nooit helemaal weg was.
          Nu ik de animatie zo zie had ik eigenlijk nog een stukje langer moeten weergeven. Dat de maan nog eventjes doorliep. Acht we blijven leren.
          Erg jammer Theo dat je het moest missen. Maar ook goed te horen dat alle opnames op het forum het gemis een beetje goed maken :-)
          Leuk dat je dat opmerkt Observer. Ik had de keuze en ben bewust gegaan voor het meest realistische.

Commentaar

Heel tof dit! Proficiat

Commentaar

Prachtige animatie, met die schuivende maan. Indrukwekkend Ook de losse foto's zien er gaaf uit​​​​​​. Grote klasse

Commentaar

Heel mooi en realistisch!
                Visueel was het juist de planeet die leek te schuiven en niet de maan

Commentaar

Werken...
                X