Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venusje...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venusje...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Venus 19 mei 2020 22.jpg views: 0 grootte: 1,02 MB id: 1452929
    Met mijn nieuwe aanwinst, een Pentax XW 3,5mm, aangesloten op mijn Nikon D90 zonder verder gebruik van filters en geplaatst in een Meade S/N 256mm. Verder gephotoshoped.
    Ik durfde dit resultaat eerst niet te plaatsen, want erg serieus heb ik de opname ook weer niet gemaakt. Maar één dingetje bleef hangen en dat is de vraag of de atmosfeer van Venus in een bepaalde hoek het licht kan breken zoals een prisma dat doet? Roodachtig aan de buitenzijde en blauwig aan de binnenzijde.
    Voeg bestanden toe
    I am a graduate of the faculty of interplanetary and alien studies

Toch leuke poging, die van mij zijn nauwelijks beter met cameraatje achter oculair.

My eyes are the best optical devices provided. Others:
    GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Commentaar

Leuke foto. Ik heb dit onlangs ook gedaan met mijn smartphonecamera door die tegen het oculair te houden. Soms is het ook wel eens leuk om met simpele camera's plaatjes te schieten

Commentaar

De gekleurde randen worden veroorzaakt door de atmosfeer van onze Aarde , dus geen effect van Venus.
        naarmate een object lager aan onze hemel staat, wordt deze atmosferische straalbreking steeds sterker (en storender).

Hier 2 foto’s van afgelopen dagen ;
        De planeet staat hier ook precies gepositioneerd zoals ie aan de hemel stond:

Op 30 mei stond Venus erg hoog ; 61 graden. Zoals je ziet geen zichtbare kleurranden.

Op 25 mei stond Venus al veel lager (35 graden).
        Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 5D37568C-6019-4DFC-80EE-21CDF678D216.jpeg views: 45 grootte: 325,6 KB id: 1453099
        Dus kleurranden, maar bovendien is de sikkel nu liggend waardoor de kleurranden beter opvallen.
        Voeg bestanden toe
        Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Vanochtend toen er nog geen cirrus was, geprobeerd, het was mijn laatste kans tot 1 juni 2028. Want morgen durf ik het niet meer. De reden ?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Screenshot 2020-06-01 at 20.10.51.png views: 0 grootte: 161,7 KB id: 1453101

De zon dus in beeld, dus: DON'T TRY THIS AT HOME !!!!
          LASOGEN !!! Of erger nog, geen oogarts kan je helpen !

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: no-eye.gif views: 47 grootte: 2,3 KB id: 1453103
          My eyes are the best optical devices provided. Others:
          GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Commentaar

Bedankt voor jullie bijdragen.
            I am a graduate of the faculty of interplanetary and alien studies

Commentaar

Werken...
            X