Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Het ISS

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Het ISS

Ok, het is niet een supermooie foto maar ik heb zojuist het ISS gefotografeerd met een beetje detail en ik wilde het toch even delen. Het was wel een beetje zwoegen met een 80mm ed en zwo asi 120mc-s op de star adventurer, maar ik had gezien dat hij precies langs 52 cygni zou komen hier in Purmerend dus dat was makkelijk mikken. Althans, redelijk. Hij kwam alsnog slechts langs de rand door het beeld maar hij staat erop! Als ik straks een 'grotemensenmount' heb kan het met wat meer rust hopelijk. En ooit dit soort resultaten behalen? https://twitter.com/chrfrde/status/1200845416369152000

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ISSCapture 2019-11-30T18_28_43_f0711.jpg views: 520 grootte: 3,0 KB id: 1434666
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Mooi gedaan Oetie, zelfs met wat detail.
    Wie weet ooit inderdaad met een grote mensen mount kan er nog meer uitgehaald worden (en grote mensen telescoop ;-) ).
    Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Gaaf!
      Celestron NexStar Evolution 8, Sky-Watcher Evostar 90/900 AZ3, Bynolyt Albatross 8x32, Bynolyt Stork 8x42, Zeiss 10x40, Celestron Skymaster 15x70

Commentaar

Dat is toch super leuk - niet eenvoudig om te mikken!
        I don't pretend to understand the Universe - it's a great deal bigger than I am.

Commentaar

Gaaf gedaan man!
          TS 150/750 + Skywatcher EQ5

Commentaar

Nice! Goed gedaan!
            Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Commentaar

Mooi! Zeker met de beperkte middelen is het gevoel van "Ja hij is er echt en ik heb hem 'gezien'" er niet minder om. Dank voor de inspiratie!

Commentaar

Mooi getroffen, goed getimed en voor de belichting moet je zeker vooraf iets inschatten. Tis geen onherkenbare blob licht maar duidelijk artificieel!

Commentaar

Ik vind het wel een supermooie foto - zo! ;P
                  Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102 Ed f/7 - ATIK383L+ - Orion SSAG guiding

Commentaar

Hee knap gedaan Oetie. Mij is het nooit gelukt, wel een keer visueel gezien met duidelijke zonnepanelen en de Progress bevooradingsraket er vlak achter aan. Keep up de good work
                    Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch. Gebruik van 10cm Lunt en 150mm F-15 Zeiss refractor (1922)

Commentaar

Bedankt voor de leuke reacties allemaal
                      Spuit 9 op zijn minst...
                      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Lang geleden ook al wat pogingen ondernomen met een 150mm/f5 newton en DMK 21
                        Dit zijn wat toonbare beelden
                        Voeg bestanden toe

Commentaar

Vond nog een korte animatie terug van 2013
                          Voeg bestanden toe

Commentaar

Kijk, dat is al een stuk beter dan dat gepruts van mij!
                            Spuit 9 op zijn minst...

Commentaar

Totaal geen 'gepruts' maar een knap resultaat met beperkte middelen.
                              Ben zeker fan van zulke opnamen dus posten maar die volgende opnamen.

Commentaar

Werken...
                              X