Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zon 8 nov 2019

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zon 8 nov 2019

Vanmiddag alvast een voorproefje genomen voor a.s. maandag met de mercuriusovergang.
    Equipment: Skywachter 150/1200 refractor, Herschelkeil, ASI178MM met filters solarcontinuum, uv/ir, polarisatie, grijsfilter.
    Avi's 5000 frames, stack 100, astraimage sharpen.
    En nu maar hopen dat maandagmiddag de zon af en toe te zien is.

Groet, Gerrit
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 13_39_23_ai.png views: 248 grootte: 1,34 MB id: 1432930Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 13_40_54_ai.png views: 244 grootte: 944,6 KB id: 1432931Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 13_44_50_ai.png views: 231 grootte: 2,58 MB id: 1432932

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_3520.JPG views: 277 grootte: 3,69 MB id: 1432929

Puike opnames met veel detail en mooie granulatie, maar misschien wel een tikkeltje erg donker. Hiermee ben je goed gewapend voor de komende Mercurius transit.
    Zie ik daar een WO focuser op die dikke refractor?
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

mooie opnames en een gedegen voorbereiding!
      kijk, en mij valt dan juist weer dat schattige poesje op, daar heb ik dan weer een zwak voor ;-)

Commentaar

Dank voor de reactie's.
        Theo inderdaad een WO focuser en er zelf een electromotortje aan toegevoegd. Met de hand scherpstellen is namelijk niet te doen, vooral de zon laat maar hele korte momenten detail zien om dan scherp te stellen. Met 2 drukknoppen vooruit/achteruit kan het motortje dan geactiveerd worden.
        Rene, een van onze poezen Maincoon houd mij bij de opname's vaak gezelschap.

Groet, Gerrit
        Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_3521~01.jpg views: 112 grootte: 719,9 KB id: 1432973

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_3527.JPG views: 109 grootte: 2,20 MB id: 1432974

Commentaar

Mooi ding, ik heb er precies zo eentje aan mijn SW150 f/5 zitten. Nu snap ik dat kastje met die groene knoppen ook meteen.
          Ik zou denken dat je eerder last zou hebben van storend daglicht op je scherm bij het scherpstellen.
          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Prachtige kat de Maincoon. Die van ons is 19 jaar oud geworden maar gelukkig nog steeds gezelschap van twee Ragdolls. De focuser is wat minder ;-)
            En enorm balen dat de transit achter de wolken plaatsvindt.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: setup.jpg views: 56 grootte: 300,3 KB id: 1433139

Commentaar

Werken...
            X