Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter, 13 graden boven de horizon......

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter, 13 graden boven de horizon......

Eindelijk tijd gehad om een opname van 21 juni te bewerken (die nacht met spectaculaire Lichtende Nachtwolken). Deze opname is gemaakt met mijn 25cm F/15 SCT, onder redelijke omstandigheden, voor zover je van redelijke omstandigheden kunt spreken wanneer het onderwerp 13 graden boven de horizon staat. In ieder geval maakt een ADC dan wel wat uit en dan valt het weer een beetje mee ;-) Camera is een ASI178MC en dit is een bewerkte stack van de beste 25% uit een AVI van 4500 frames. Ik wacht nog steeds op goede seeing, maar goed, het was leuk om weer eens wat te doen en je moet toch wt!
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 21juni2019 Jup_232829_l6_ap1_Drizzle15_raw.jpg views: 149 grootte: 77,9 KB id: 1421050

Ondanks de lage stand toch een opname, geschoten met een erg mooie telescoop, met net de vlek er nog op.
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Gaaf! Ik zie trouwens als ik doorklik dat het originele bestand eigenlijk kleiner is dan wat het forum er nu van maakt. Dus hij lijkt hier in het topic minder scherp dan hij eigenlijk is.
      Spuit 9 op zijn minst...
      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Origineel geplaatst door oetie Bekijk bericht
        Gaaf! Ik zie trouwens als ik doorklik dat het originele bestand eigenlijk kleiner is dan wat het forum er nu van maakt. Dus hij lijkt hier in het topic minder scherp dan hij eigenlijk is.
        Haha, ik denk dat Rik wil laten zien hoe goed de optiek in deze telescoop is
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Origineel geplaatst door patrickduis Bekijk bericht

Haha, ik denk dat Rik wil laten zien hoe goed de optiek in deze telescoop is
          Grapjas :-) ! Ik had eerst een kleiner formaat geprobeerd maar dan verlies je detail, dan toch maar weer groter! Op mijn laptop komt ie er dan beter uit. En als ie te groot is, kun je wel achteruit lopen, dan wordt het beeld vanzelf kleiner! Andersom is minder praktisch hihi!

Commentaar

Heel interessante foto! Die grote festoonboog schuin links boven de GRS zag ik gisteravond ook, maar het ovaal er onder was nu wit, zeer wit vergeleken met de gele EZ. Op jouw foto is ie ook al wat lichter dan de EZ, maar ik vond het gisteravond heel opvallend. Er gebeurt momenteel heel veel op Jupiter. Visueel is de verdunnening van de SEB achter de GRS nu erg opvallend, ik vind het opvallender dan op jouw foto.
            Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Werken...
            X