Gisteravond heb ik opnamen gemaakt van Jupiter, vanuit de voortuin. Nu heb ik al een paar maanden een mooi stukkie glas liggen: Een Televue 2x barlow, die ik van cloudbuster heb overgenomen. Afgelopen vrijdag was ik hem vergeten en gisteravond leek het me in eerste instantie ook een beetje teveel van het goede om een 2x barlow te gaan gebruiken als het beeld met 1,5x barlow al niet zo best was. Uiteindelijk heb ik hem er toch maar eens tussen gezet en HOLY COW wat een verschil!
Het beeld is echt veel frisser op 1 of andere manier. Of lijkt dat alleen maar zo en komt het door de vergroting?
Ter vergelijking hier twee conv files, de laatste van met 1,5x en de eerste met 2x barlow.

En hier is mijn met wavelets en photoshop bewerkte versie van die tweede:

Jubel 1: Blij met mijn barlow
Jubel 2: Blij dat ik op het punt ben beland dat ik met Registax beter resultaat boek dan de conv files van Autostakkert!
Nu nog even wat fornica scoren en afwachten wat TS zegt over die 1:10 focuser. Of toch die pindakaasdop..?
Ik hoor graag wat er nog beter kan aan dit plaatje. Hij is nog relatief ruizig. Liefhebbers voor de stack of avi om mee te spelen?
Het beeld is echt veel frisser op 1 of andere manier. Of lijkt dat alleen maar zo en komt het door de vergroting?
Ter vergelijking hier twee conv files, de laatste van met 1,5x en de eerste met 2x barlow.
En hier is mijn met wavelets en photoshop bewerkte versie van die tweede:
Jubel 1: Blij met mijn barlow
Jubel 2: Blij dat ik op het punt ben beland dat ik met Registax beter resultaat boek dan de conv files van Autostakkert!
Nu nog even wat fornica scoren en afwachten wat TS zegt over die 1:10 focuser. Of toch die pindakaasdop..?
Ik hoor graag wat er nog beter kan aan dit plaatje. Hij is nog relatief ruizig. Liefhebbers voor de stack of avi om mee te spelen?
Commentaar