Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter-Saturnus 13-6-2019

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter-Saturnus 13-6-2019

De nacht van 13-6 was wel helder maar de seeing was zo matig dat er niet meer inzat dan wat ik hier laat zien.
    25cm F4,8 newton met 3 ccdwebcam. Saturnus en wide-field Jupiter in prime focus. Detail Jupiter met 2,5x barlow.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Jupiter_Saturnus 13-6-2019.jpg views: 155 grootte: 25,1 KB id: 1419040
    je bent nooit te oud om te leren.

Toch heel fraai! Het lijkt hier zowaar alsof de gele Equatoriale Zone in tweeŽn is gesplitst en de witte kleur zich vanuit het midden weer herstelt! Dit niet eerder zo gezien!
    Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Ja, heel interessant. Ik heb die nacht ook naar Jupiter gekeken, maar de seeing was zo slecht dat ik wel die gele kleur kon zien, maar niet die middenband. Hopelijk wordt het de komende tijd wat beter.
      Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Werken...
      X